شناسهٔ خبر: 24641104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی:

شهدا مظهر حقیقی اقتدار ملی ما هستند

گروه سیاسی ــ نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: اگر راه و یاد شهیدان زنده نگاه داشته نشود، دستاوردهای شهدا هدر می‌رود؛ لازمه ماندگاری دستاوردهای ایثارگران، شهدا، آزادگان و رزمندگان این است که فرهنگ شهادت زنده و همواره الهام‌بخش باشد، چرا که شهدا مظهر حقیقی اقتدار ملی ما هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صبح امروز، شنبه 26 اسفندماه، در همایش «ره‌آورد سرزمین نور» و در جمع فرماندهان، خانواده شهدا و زائران راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر، گفت: اهمیت راهیان نور کمتر از دفاع مقدس نیست و ما مکلفیم فرهنگ ایثار و شهادت را حمایت کنیم و آن را ترویج دهیم.

وی افزود: راهیان نور برکات فردی و اجتماعی زیادی داشته است که یکی از آن‌ها، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وفضیلت آن کمتر از شهادت نیست»، تصریح کرد: اگر راه و یاد شهیدان زنده نگاه داشته نشود، دستاوردهای شهدا هدر می‌رود، لازمه ماندگاری دستاوردهای ایثارگران، شهدا، آزادگان و رزمندگان این است که فرهنگ شهادت زنده و همواره الهام‌بخش باشد، چرا که شهدا مظهر حقیقی اقتدار ملی ما هستند.

وی افزود: شهدا تضمین کننده آبرو و عزت ما هستند و در بستر راهیان نور است که می‌توانیم یاد و خاطره کسانی که عزت، استقلال و آبروی ما را حفظ کردند، زنده نگاه داریم.

محمدحسنی گفت: شهیدان ما از جنس شهیدان کربلا هستند، همان‌گونه که مکلفیم هرسال یاد شهدای کربلا را زنده نگاه داریم، مکلف هستیم روز به روز، سال به سال و نسل به نسل فرهنگ دفاع مقدس را گسترش دهیم تا انقلاب پویاتر و پایاتر مسیرش را ادامه دهد.

وی با تاکید بر این‌که اگر شهدای کربلا نبودند، خبری از اسلام نبود و آثاری از اسلام نمی‌ماند، افزود: اگر شهیدان جنگ تحمیلی که از سرور و سالار شهیدان الهام گرفته بودند، وجود نداشتند، از ایران خبری نمی‌ماند، ما ایران اسلامی، عزت، استقلال، شرف ملی و بزرگی خود در جهان را مدیون شهدا هستیم و لازم است جوان‌های عزیز ما با این فرهنگ آشنا شوند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، بسترسازی برای بیان مفاهیم دفاع مقدس را از دیگر برکات راهیان نور دانست و بیان کرد: در برابر نسل پرسشگر جوان ما و درباره چرایی جنگ که آن را ندیده‌اند باید پاسخگو باشیم که در این خصوص ضروری است جنگ برای آنان تفسیر شود تا بدانند چرا جنگ به ما تحمیل شد و چگونه ما در عین غربت، قدرتمندانه توانستیم از دین و ناموس خود دفاع کنیم.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرمودند: بدون تبیین و تبلیغ رسا و جذاب، قطعا هیچ فکری و اندیشه ای توفیق رواج پیدا نخواهد کرد، شهدا عملا کار بزرگی انجام دادند واین کار بزرگ را باید تبیین کرد، گفت: راهیان نور این برکت را دارد که ابعاد مختلف دفاع مقدس تببین شود، چرا که بعضی‌ها در پی تحریف تاریخ افتخارآمیز دفاع مقدس هستند و ما همان‌گونه که مکلفیم فرهنگ عاشورا به دست فراموشی سپرده نشود، وظیفه داریم نگذاریم موضوع دفاع مقدس نیز فراموش شود و کسی هم جرأت نکند این ارزش‌های آسمانی آفریده شده را تحریف کند.

محمدحسنی اظهار کرد: راهیان نور این بستر را در اختیار نخبگان جامعه قرار داده است تا فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرده و از توطئه شومی که به دنبال فراموش کردن دفاع مقدس است جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در پایان، آشناسازی نسل جوان با زوایای پنهان و آشکار دفاع مقدس را از برکات دیگر راهیان نور دانست و ادامه داد: ملتی که نتواند نسل جدید خود را با افتخارات نسل گذشته پیوند دهد، گذشته خود را از دست خواهد داد و باید منتظر مرگ سیاسی و اجتماعی ذلت بار باشد.

در این مراسم از سردیس امیر سرلشکر شهید منفرد نیاکی و سه کتاب دفاع مقدس با عناوین «از قوچان تا خوزستان»، «سلحشوران سیستان» و «ترانه‌ای برای طلوع» رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما