شناسهٔ خبر: 24639947 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

رشد خوب بازار سرمایه در سال 96

روح الله حسینی مقدم درباره بازدهی بورس تهران در سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: امسال نسبت به سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۴ بورس تهران رشد داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش شمانیوز، و به نقل از ایسنا، معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران می‌گوید مکانیزم جدید توقف و بازگشایی نماد‌ها که در سال جاری در بورس تهران عملی شد بر نقدشوندگی سهام تاثیر خواهد گذاشت. او معتقد است سال ۹۶ از سال‌های ۹۵ و ۹۴ برای اهالی بازار سرمایه سوددهی بیشتری داشت.
روح الله حسینی مقدم درباره بازدهی بورس تهران در سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: امسال نسبت به سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۴ بورس تهران رشد داشت. در سال ۹۶ بازار سرمایه وضعیت مناسبی داشت و صنایع اثرگذار نیز روندی مناسب را در پیش گرفتند.
وی ادامه داد: نخستین شرکتی که در سال ۹۵ پیش بینی درآمد هر سهم سال ۹۶ خود را به بازار ارایه کرد، یه بار این پیش بینی را تعدیل کرد. یک بار ۸ درصد، یک بار ۶ درصد و یک بار نزدیک ۵ درصد تعدیل مثبت داشت.
معاون ناشران و اعضای شرکت بورس تهران افزود: این تعدیل‌های مثبت نشان میدهد وضع سودآوری شرکت‌ها تعدیل مثبت پیدا کرد و قطعا تاثیرش را بر بازار شاهد خواهیم بود.
حسینی مقدم با اشاره به دستورالعمل جدید بازگشایی و توقف نماد‌ها گفت: در سال ۹۶ تغییری در دستورالعمل توقف و بازگشایی نماد‌ها داشتیم و هم اکنون دو ماه است که بازار با مکانیزم جدید کار می‌کند. بورس در تلاش است که نقدشوندگی افزایش یابد و نتایج این تصمیم بر نقدشوندگی مشهود است.
وی تاکید کرد: با دستور العمل جدید امیدوار هستیم تفسیر از مقررات از بین برود و همچنین نقد شوندگی و شفافیت توامان افزایش پیدا کند.

نظر شما