شناسهٔ خبر: 24635449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دبیر ستاد تنظیم بازار استان مرکزی:

توزیع میوه شب عید از شنبه آغاز می شود

دبیر ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: توزیع میوه شب عید این استان از روز شنبه 26 اسفندماه جاری آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش برنا از اراک ، محمدرضا حاجی پور  در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: 54 مرکز برای توزیع میوه شب عید در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد 10 مرکز در اراک و مابقی نیز در نقاط مختلف استان مستقر هستند.

وی ادامه داد: یک هزار تن پرتقال به قیمت هر کیلوگرم 18 هزار ریال و 500 تن سیب به قیمت هر کیلوگرم 26 هزار ریال برای عرضه در آستانه نوروز تامین شده که همه این کالاها به استان وارد و در سردخانه های خمین و ساوه و بخشی نیز در شهر قم ذخیره سازی شده است.

وی اظهار کرد: 495 تن برنج هندی به قیمت هر کیوگرم 56 هزار ریال و 495 تن برنج پی آر 11 هندی به قیمت هر کیلوگرم 26 هزار ریال وارد و در فروشگاه های زنجیره ای رفاه و تعاونی های روستایی عرضه می شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان مرکزی بیان کرد: گوشت مرغ منجمد داخلی به قیمت 62 هزار ریال و گوشت قرمز منجمد وارداتی به قیمت 230 هزار ریال نیز به میزان کافی خریداری و از طریق فروشگاه های زنجیره ای رفاه و تعاونی های روستایی عرضه می شود.

وی گفت: تخم مرغ نیز با قیمت مصوب 67 هزار ریال در فروشگاه های معتبر در نقاط مختلف استان مرکزی عرضه می شود.

حاجی پور افزود: کالاهایی از قبیل نان، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، میوه، آجیل و خواروبار در زمره اقلام اساسی، پرمصرف و سلامت محور محسوب می شوند که در ایام نوروز تحت نظارت مستمر هستند.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان مرکزی بیان کرد: در بخش خدمات نیز تیم های نظارتی این سازمان بر فعالیت شرکت های مسافربری، حمل و نقل درون و برون شهری، اماکن تفریحی، سیاحتی، اقامتی، رستوران های بین راهی و درون شهری و همه اماکن وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انبارها و سردخانه ها نظارت مستقیم دارند و بر اساس قانون، با متخلفان برخورد می شود.

حاجی پور یادآوری کرد: 50 کارشناس و بازرس در راستای سیاست های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، بر فعالیت صنوف مختلف نظارت می کنند.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: تلفن 124 نیز به صورت شبانه روزی گزارش های مردمی را ثبت می کند و نتیجه به شهروندان منعکس می شود.

وی بیان کرد: گشت های مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت با دیگر دستگاه های متولی تنظیم بازار در استان از 15 بهمن ماه سال جاری آغاز و تا 31 فروردین ماه نیز ادامه دارد.

 

نظر شما