شناسهٔ خبر: 66694256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس دادگستری کامیاران:

۳۵۰ پرونده کامیاران به صلح و سازش ختم شد

کامیاران_ رییس دادگستری شهرستان کامیاران در نخستین همایش صبر در این شهرستان از صلح و سازش بیش از ۳۵۰ پرونده در سال گذشته با تلاش‌های صلح یاران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدوی ظهر پنج شنبه در همایش صبر شهرستان کامیاران که با حضور امام جمعه سنندج و تعدادی از مسؤولان و صلح یاران، در سالن اجتماعات دادگستری کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: افرادی که در ستاد صبر شهرستان فعالیت می‌کنند در قالب صلح یار، همیار صلح و سفیر صلح نقش مؤثری در ترویج صلح و سازش در جامعه دارند و در این میان نقش ماموستایان و متنفذین دینی و مذهبی بسیار محوری است.

مهدوی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۳۱ هیأت صلح روستایی در کامیاران تشکیل شده که در این هیأت‌ها ۱۱۵ نفر فعال هستند و همچنین ۹ هیأت صلح اداری و ۱۴ هیأت صلح مساجد نیز در این مدت تشکیل شده است.

وی بیان داشت: دادگستری کامیاران در سال گذشته با تفاهم نامه‌های مشترک همکاری با ادارات بهزیستی، کمیته امداد، مرکز بزرگ اسلامی در راستای ترویج صلح و سازش منعقد کرده است.

رئیس دادگستری کامیاران تصریح کرد: در سال گذشته ۶۱۴ پرونده حقوقی و کیفری به صلح یاران ارجاع داده شده است که از این تعداد ۳۵۰ پرونده به صلح و سازش منجر شده است و همچنین دو پرونده حقوقی با موضوع تقسیم ترکه به ارزش ۸۰ میلیارد و ۶۰ میلیارد تومان با همت صلح یاران ودر قالب پویش «به احترام حضرت علی (ع) می بخشم»، به سازش منجر شد.

وی یادآور شد: در قالب پویش مذکور، سال گذشته پرونده اختلاف اهالی روستای سرریز از توابع کامیاران پس از ۵ سال با تلاش‌های صلح یاران مختومه شد.

مسلمانان باید با تاسی از پیامبر اکرم در مسیر اتحاد گام بردارند

ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهر سنندج و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با تکیه بر اخلاق مداری و صبر در جامعه مردم را به وحدت و برادری توصیه می‌نمود و ما مسلمانان باید با تاسی به آن حضرت در مسیر اتحاد و همبستگی گام برداریم.

ماموستا فایق رستمی افزود: پیام اصلی کنگره عظیم حج نیز وحدت، دوستی محبت و ارزش نهادن به کرامت انسان‌ها و زندگی مسالمت آمیز بشریت است.

وی گفت: به فرموده حضرت محمد مصطفی (ص) اصلاح ذات البین از نماز و روزه بالاتر است و اصلاح جامعه و ایجاد مودت و رحمت و الفت بین مردم در شریعت مقدس اسلام مورد تاکید بوده است.

امام جمعه سنندج افزود: امنیت و آرامش حاکم در جامعه مرهون دستگاه قضائی است و در این میان شوراهای حل اختلاف و صلح یاران نقش بسزایی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری دارند.

در پایان این مراسم از تعدادی از صلح یاران فعال در شهرستان کامیاران با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.

نظر شما