شناسهٔ خبر: 24597632 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

این خبر تکمیل می‌شود:

فرجام حوادث چهارشنبه سوری: ۴ جان‌باخته، ۲۱ قطع عضو و چند صد مصدوم!

لابه‌لای انبوه ترقه‌ها و بمب‌های خریداری شده یا دست سازی که در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر‌های کشورمان منجر می‌شود و صدای ناهنجار و بوی غلیظ دود و باروت را موجب می‌شود، فریاد‌های دلخراشی گم می‌شود که ناشی از آسیب‌های شدید و گاه جبران ناپذیری‌ست.

صاحب‌خبر -
هنوز زمان زیادی از تاریک شدن هوا و شروع چهارشنبه سوری نگذشته که سیل اخبار ناخوشایند مخابره می‌شود.

به گزارش «تابناک»، لابه‌لای انبوه ترقه‌ها و بمب‌های خریداری شده یا دست سازی که در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر‌های کشورمان منجر می‌شود و صدای ناهنجار و بوی غلیظ دود و باروت را موجب می‌شود، فریاد‌های دلخراشی گم می‌شود که ناشی از آسیب‌های شدید و گاه جبران ناپذیری‌ست که برخی متحمل می‌شوند.

آفتی که مدتهاست به جان چهارشنبه سوری افتاده و در سایه برخی تصمیمات غلط و قصور بزرگترها، این روز خاص از سال را به پر حادثه‌ترین روز هر سال کشورمان تبدیل کرده است. روزی مملو از حوادث دلخراش که در گوشه و کنار کشورمان رخ می‌دهند و آن چنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

این خبر تکمیل می‌شود...
 
کاهش تعداد مصدومان و موارد بستری
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۲۳

دکتر کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: در طول 24 ساعت گذشته در کل کشور، 2082 نفر دچار مصدومیت شدند که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته که نشان می دهد مردم، به توصیه ها توجه کرده اند. موارد بستری ناشی از حوادث شب چهارشنبه آخر سال در مقایسه با سال گذشته 50 درصد کاهش داشت که نشان دهنده کاهش شدت جراحات است.

وی افزود: در طول 24 ساعت گذشته در تهران 532 نفر مصدوم شدند که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش تعداد مصدومیت ها در تهران بودیم. خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده برای استقرار آمبولانس ها در معابر و حضور متخصصان در مراکز درمانی، تعداد مصدومان در بین مراکز درمانی، توزیع شد و کیفیت خدمات افزایش یافت.

آمار نهایی مصدومان تا ظهر چهارشنبه اعلام می‌شود.

فیلم: نمای هوایی انفجار و ترقه‌های چهارشنبه سوری در تهران
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۱
mp4
<div id="video-display-embed-code_855993" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/782563/855993?width=600&height=500"></script></div>
زیبایی چهارشنبه سوری
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۳:۵۱

قشنگ‌ترین عکس‌های مربوط به چهارشنبه‌سوری امسال، شادی چهارشنبه سوری در روستای زلزله زده کوئیک سرپل ذهاب است. جاییکه بلا و مصیبتی چون زلزله نه سنت را نابود کرده نه شادی را. /عکس از تسنیم

آخرین اخبار حوادث چهارشنبه سوری/ ۴ جان‌باخته، ۲۰ قطع عضو و چند صد مصدوم تا این لحظه

آمار مصدومان امروز به 1509 تن رسید
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۳:۳۰

به گزارش ایران پزشک، پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور درباره آخرین آمار مصدومین و فوتی‌های شب چهارشنبه سوری گفت: از اول اسفند تاکنون 1779 نفر در کشور دچار مصدومیت شدند که از این تعداد 34 نفر دچار قطع عضو و 585 نفر از ناحیه چشم دچار جراحت شدند و همچنین 438 نفر از عابرین آسیب دیدند.

وی افزود: امروز و تا این لحظه 1509 نفر در کل کشور دچار آسیب‌های ناشی از شب چهارشنبه آخر سال شدند که 277 نفر دچار سوختگی درجه دو و سه و 21 نفر قطع عضو شدند. در تهران و در روز جاری تا ساعت 23 امشب، 397 نفر دچار آسیب‌های ناشی از شب چهارشنبه آخر سال شدند که 105 نفر دچار سوختگی درجه دو و سه و 4 نفر قطع عضو شدند.

کولیوند در ادامه گفت: امروز و تاکنون 135 نفر از عابرین در تهران به طور ناخواسته، از حوادث شب چهارشنبه آخر سال آسیب دیدند و تا کنون 4 نفر بر اثر این حوادث در کشور فوت کردند.

آلودگی هوای تهران به علت مواد محترقه
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۳:۱۳

صدها تن مواد محترقه در چهارشنبه پایان سال هوای تهران را آلوده کرد.

شبکه خبر اعلام کرد که هوای تهران هم اکنون با شاخص 127 برای گروه های حساس ناسالم است/.

آخرین اخبار حوادث چهارشنبه سوری/ ۴ جان‌باخته، ۲۰ قطع عضو و چند صد مصدوم تا این لحظه

آتش گرفتن خودرو در سردشت با پرتاب نارنجک
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۲:۴۴

به گزارش ایرنا، پرتاب نارنجک دست ساز در سردشت، خودرو پراید را به آتش کشید.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی سردشت از توایع آذربایجان غربی گفت: همزمان با برگزاری جشن چهارشنبه سوری، یک دستگاه خودرو پراید بر اثر پرتاب و انفجار نارنجک دست ساز در این شهرستان به آتش کشیده شد.

یک کشته و دو قطع عضو دیگر به آمارها اضافه شد
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۲:۰۳

به گزارش مهر، بر اثر انفجار مواد محترقه در پارک ارغوان واقع در خیابان داروپخش شهر اردبیل، یک تن کشته و دو نفر دیگر قطع عضو شدند.

گفتنی است پیشتر سه تن در تهران، زنجان و کرج جان باخته بودند و با رویداد شوم رقم خورده در اردبیل شمار جان باختگان امشب به 4 تن رسید.

گزارش رئیس پلیس تهران؛ از انفجار 2 منزل تا دستگیری 8 اخلال‌گر
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۱:۵۶

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران درباره آخرین وضعیت پایتخت تا ساعت 21 اظهار کرد: جمع‌بندی گزارش‌های دستگاه‌های مختلف اعم از اورژانس و آتش‌نشانی نشان می‌دهد که حوادث در پایتخت نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه برابر آمارهای ما 18 نفر در پایتخت مصدوم و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، گفت: از این تعداد دو نفر آتش‌نشان و یک نفر از ماموران نیروی انتظامی بود. همچنین دو زن نیز میان مصدوم‌شدگان هستند.

وی با بیان اینکه دو منزل به دلیل بی‌توجهی سازندگان مواد محترقه منفجر شده است، گفت: یک نفر براساس گزارش‌های واصله در پی انفجار خانه که حوالی ساعت 4 بامداد امروز در خیابان مرتضوی رخ داد، جان خود را از دست داده است.

رحیمی همچنین از دستگیری هشت اخلال‌گر نظم عمومی در این شب خبر داد و گفت: همانطور که پیش از این قول داده بودیم این افراد تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود و طبق هماهنگی با دستگاه قضایی نیز برخوردی قاطع با آنان انجام خواهد شد. چراکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تاکنون خودرویی به دلیل ایجاد ناهنجاری و ایجاد مزاحمت از سوی پلیس توقیف نشده است، گفت: شواهد و قرائن حاکی از آن است که امسال چهارشنبه‌سوری کم‌حادثه‌تری نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم.

رحیمی درباره وضعیت ترافیکی معابر تهران نیز گفت: مرکز مانیتورینگ پلیس تمامی خیابان‌ها و معابر را تحت نظر دارد و علاوه بر آن ماموران ما نیز در 616 نقطه از سطح شهر تهران مستقر هستند و تمامی گزارش‌های واصله حاکی از آن است که وضعیت ترافیکی در اکثر خیابان‌های تهران عادی است و در بزرگراه‌ها نیز شاهد همین وضعیت هستیم. این موضوع در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد که وضعیت ترافیک بهتر شده است و این نشان‌دهنده همکاری خوب مردم با پلیس است.

برقراری 3 هزار و 560 تماس با سامانه 110

وی درباره تماس‌های انجام شده با سامانه 110 اظهار کرد: از ظهر امروز تاکنون 3 هزار و 560 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده است که از این تعداد 3 هزار و 170 مورد در باب ایجاد مزاحمت با ترقه‌بازی بوده است. 259 مورد از تماس‌ها نیز شامل مواردی بوده که شهروندان خرید و فروش مواد محترقه را گزارش کرده‌اند.

رحیمی به کشفیات مواد محترقه در امروز نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر کشف میلیون‌ها عدد مواد محترقه که از ابتدای اسفندماه انجام شد، امروز نیز همکاران من 3 هزار و 351 عدد انواع مواد محترقه کم‌خطر، 43 کیلوگرم انواع مواد محترقه پرخطر و 310 عدد مواد محترقه بسیار پرخطر و دست‌ساز را کشف کردند.

رئیس پلیس تهران در پاسخ به سوالی درباره ایجاد مکانی برای برگزاری جشن‌های چهارشنبه‌سوری گفت: مسئولیت این موارد بر عهده شهرداری است و عوامل شورای شهر باید با انجام کار کارشناسی در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

وی درباره مامور مصدوم شده پلیس نیز گفت: این مامور ما حین ماموریت دچار حادثه شد و مصدومیتش سطحی است.

کوچکترین مورد امنیتی در تهران رخ نداده است

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره وارد شدن آسیب به اموال عمومی خاطرنشان کرد: هیچ مورد گزارشی از وارد شدن آسیب به اموال عمومی وجود نداشته و تنها چندین سطل زباله را که داخلش را مواد قابل اشتعال ریخته‌اند، عده‌ای افراد به آتش کشیده‌اند که بلافاصله با حضور عوامل پلیس و آتش‌نشانی این آتش خاموش شده است.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره فراخوان برخی از شبکه‌های معاند برای ایجاد ناامنی در تهران اظهار کرد: به نظر می‌رسد که این شبکه‌ها بیشتر از توهمات و آرزوهای خود گفته‌اند چراکه ما کوچک‌ترین مورد ناامنی در تهران را نداشته‌ایم.

رحیمی اضافه کرد: امشب ماموران ما تا عادی شدن شرایط در خیابان‌ها و سطح شهر حضور خواهند داشت. از همکاری مردم با پلیس قدردانی می کنم؛ خوشبختانه امسال شاهد افزایش همکاری پلیس و مردم هستیم.

فیلم: چهارشنبه سوری در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۱:۴۷
mp4
<div id="video-display-embed-code_855922" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/782563/855922?width=600&height=500"></script></div>
آمار مصدومین تا ساعت 21 شب
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۱:۲۱

به گزارش وبدا، آمار مصدومين امشب 516 نفر است؛ تاكنون 90 نفر بستري شده اند و 4 نفر نيز در بخش مراقبت هاي ويژه بستري هستند.

26 درصد از مصدومان دچار سوختگي شده اند. بيشترين آسيب ها در ناحيه دست، صورت و چشم است كه 35 درصد آسيب ها را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، بيشترين گروه سني كه دچار مصدوميت شده اند، ٦ تا ٢٠ سال دارند و استان هاي تهران، كرمانشاه، كردستان و آذربايجان غربي و شرقي بيشترين حوادث و مصدومين را داشته است.

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۰:۳۸

آخرین آمار مصدومین شب چهارشنبه سوری از زبان رضا معتمدی، معاون فنی و عملیات اورژانس تهران

mp4
<div id="video-display-embed-code_855901" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/782563/855901?width=600&height=500"></script></div>
قطع عضو به عدد ۱۸ رسید
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۰:۳۳

کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: 513 تن مصدوم چهارشنبه آخر سال از اول اسفند تا ساعت 20:15 امشب هستند که از این مصدومان، 18 مصدوم دچار قطع عضو شدند.

آسیب دیدن 103 عابر پیاده و همچنین مصدوم شدن 7 امدادگر در حین امدادرسانی، آمار دیگری بود که وی ارائه داد.

آمار جان باختگان به 3 تن رسید
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۰:۲۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، یک نوجوان ١۵ ساله در کرج بر اثر انفجار مواد محترقه فوت کرد.

گفتنی‌ست پیشتر اعلام شده بود دو تن در تهران و زنجان جان باخته‌اند.

افزایش شمار مصدومان به 513 تن
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۰:۱۰

سرپرست سازمان اورژانس کشور از افزایش شمار مصدومان خبر داد و گفت: تا این لحظه تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در کشور به 513 و در تهران به 91 نفر افزایش یافته است.

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۲۰:۰۰

قطع 3 انگشت دست نوجوانی 15 ساله بر اثر انفجار مواد محترقه - تهران/ایرنا

آخرین اخبار حوادث چهارشنبه سوری/ ۱۷ قطع عضو و چند صد مصدوم تا این لحظه

۴۶۴ مصدوم که ۱۷ تایشان دچار قطع عضو شده‌اند
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۹:۳۶

پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشوری گفت: تاکنون 464 مصدوم، 17 قطع عضو، 158 سوختگی درجه 2 و 3 و 157 مورد آسیب چشمی گزارش شده است.

فیلم: توصیه رئیس اورژانس کشور به والدین و بزرگترها
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۹:۲۵
mp4
<div id="video-display-embed-code_855879" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/782563/855879?width=600&height=500"></script></div>
2 جان باخته در تهران و زنجان
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۱۸:۳۹

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در استان تهران تاکنون ٣٨ مصدوم به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که یک زن و مابقی مرد هستند. ٥٠ درصد مصدومین دچار سوختگی و نیمی هم دچار قطع عضو بریدگی، شکستگی و اسیب به چشم و دست شده اند.

وی افزود: تاکنون یک نفر فوتی در تهران و یک نفر در زنجان گزارش شده است. کم سن‌ترین مصدوم ٩ ساله و بیشترین، ٣٠ سال دارد. طی امروز دو نفر دچار قطع عضو شده اند که یکی جوانی ٣٥ ساله و دیگری نوجوانی ١٢ ساله است، هر دو از ناحیه دست قطع عضو شده اند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما