شناسهٔ خبر: 24597194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حضور باجناق در جلسه استیضاح /موجودی حساب 4.5 میلیون/5 بار رای اعتماد از مجلس

عباس آخوندی برای بار پنجم از مجلس رای اعتماد گرفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری خانه ملت، عصر امروز جلسه‌ بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس برگزار شد و این سومین باری است که آخوندی برای استیضاح در مجلس حضور می‌یابد. اگر به طور میانگین محاسبه شود وزیر راه و شهرسازی هر 10 ماه یک بار برای اخذ رأی اعتماد از نمایندگان در مجلس حضور یافته است.

در نشست امروز افراد زیادی از کابینه وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کردند که می‌توان به حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر اطلاعات اشاره کرد اما از نکات جالب همراهان آخوندی می‌توان به حضور شهیدی محلاتی؛ باجناق وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد.

امیرآبادی فراهانی به عنوان یکی از مخالفان آخوندی مطالبی را عنوان کرد مبنی بر اینکه آپارتمان‌هایی از سوی وزارت راه و شهرسازی به برخی قضات پیشنهاد شده که قضات این پیشنهاد را نپذیرفتند، اما نباید چنین اقداماتی از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت می گرفته است.

وی همچنین به موضوع ارسال پیامکی به نمایندگان برای دادن رأی مخالف استیضاح اشاره کرد که این موضوع را امری ناپسند عنوان کرد.

در این بین با طرح موضوع پیشنهاد آپارتمان‌ها به قضات، نمایندگان درخواست تذکر ماده 79 را مطرح کردند که بیگدلی به عنوان یکی از این نمایندگان تأکید کرد نباید هر کس هر موضوعی را در مجلس مطرح کند و اگر قرار است استیضاحی مطرح شود باید بر اساس محورهای آن مسائل عنوان شود.

پس از این بحث و جدل‌ها، وزیر راه و شهرسازی برای دفاع از عملکرد خود پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد که متأسفم که حرف‌های بدون سند و مدرک در جلسه علنی مجلس مطرح می‌شود. موجودی حساب من  4.5 میلیون تومان و تمامی موجودی حساب فرزند دخترم 638 هزار تومان است چرا به من و خانواده‌ام دروغ می‌بندید.

پس از پایان توضیحات آخوندی رئیس مجلس اعلام رأی‌گیری درباره استیضاح کرد و در این میان از نمایندگان دولت درخواست کرد که صحن علنی مجلس را ترک کنند، اما اطراف وزیر اطلاعات شلوغ بود متوجه توضیحات رئیس مجلس نشد که دکتر لاریجانی خطاب به وزیر اطلاعات عنوان کرد که مجلس را ترک کرده و معانقات را برای خارج از مجلس بگذارد.

پس از حدود 10 دقیقه رئیس مجلس تعداد آرای مأخوذه و نتیجه استیضاح عباس آخوندی را اعلام کرد که بر این اساس نمایندگان بار دیگر به عباس آخوندی اعتماد کردند. پس از پایان اعلام رأی‌ها رئیس مجلس توضیحاتی درباره اینکه در نشست استیضاح علی ربیعی نماینده‌ای پس از شمارش آراء وارد صحن علنی شده و کارت رأی گرفته است ارائه کرد که این موضوع خلاف آیین‌نامه است و پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه استیضاح ربیعی را بر عهده داشت  توضیحاتی در این باره ارائه کرد مبنی بر این که نماینده‌ای که در جلسه علنی حاضر است می‌تواند حق رأی داشته باشد.

در این حین بازار تذکرات نمایندگان داغ شد که یکی از نمایندگان با قرائت اذان در صحن علنی خواستار تعطیلی جلسه صحن شد.

لازم به ذکر است که در نشست استیضاح آخوندی نمایندگانی با حضور در جایگاه هیئت رئیسه مباحثی درباره طرح سوال از رئیس جمهور مطرح کردند که با همراهی مسعود پزشکیان به پایین جایگاه آمده و برای صحبت‌های بیشتر به خارج از صحن علنی مجلس رفتند./

پایان پیام

نظر شما