شناسهٔ خبر: 24595733 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تبدیل چالش ها و تهديدات خارجي عليه انقلاب به فرصت هاي بي نظير

فرمانده کل سپاه:تمام چالش ها و تهديدات خارجي عليه انقلاب اسلامي به فرصت هاي بي نظيري براي انقلاب اسلامي مبدل شده است.

صاحب‌خبر -

چالش ها و تهديدات خارجي عليه انقلاب به فرصت هاي بي نظير مبدل شده است.به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پايگاه اطلاع رساني دبيرخانه مجلس خبرگان سردار سرلشکر محمدعلي جعفري صبح امروز به عنوان مهمان ويژه در نخستين جلسه اجلاس چهارم در سخناني با اشاره به توطئه هاي دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران گفت:‌ امسال سال شکست داعش و تکفيريهاي مخالف نظام مقدس جمهوري اسلامي در عراق و سوريه بود که بزرگترين پيروزي جبهه مقاومت اسلامي در منطقه محسوب مي شود.
وي افزود : امسال سال غلبه قدرت مقاومت در منطقه بود که نمونه بارز اين ادعا ساقط کردن هواپيماي f16 رژيم صهيونيستي توسط ارتش سوريه بود که در نوع خود سابقه نداشته است و در پرتو پيروزي هاي مقاومت در منطقه و شکست بسيار بزرگي براي رژيم اشغالگر صهيونيستي بود.
سردار جعفري با اشاره به اغتشاشات دي ماه به تشريح برخي زمينه هاي بروز اين حوادث پرداخت و گفت: بهره برداري دشمنان از فضاي مجازي در بروز اين ناهنجاري ها بسيار موثر بود. اگر چه با تدابير اتخاذ شده و حضور به موقع مردم، توطئه دشمنان در اين غائله نيز خنثي شد.
فرمانده کل سپاه از برخي سوء مديريت ها به ويژه در عرصه فضاي مجازي انتقاد و تصريح کرد: در همه کشورها در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي کنترل هاي لازم را اتخاذ مي کنند و نمي گذارند اين فضا در اختيار ديگران و بيگانگان باشد،‌ اما ما در داخل با اين چالش مواجهيم که فضاي مجازي و برخي شبکه هاي پيام رسان مورد استفاده مردم در اختيار و مديريت ما نيست و اين چالش و نقطه ضعف است که اگر تدبير نشود مي تواند مجدداً بستر برخي تحرکات باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: حرکت در مسير انقلاب اسلامي که حضرت امام (ره) پايه گذاري کردند و مقام معظم رهبري آن را با صلابت ادامه مي دهند موقعيت راهبردي انقلاب اسلامي است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به فرصت ها و چالش هاي جمهوري اسلامي گفت: «تمام چالش ها و تهديدات خارجي عليه انقلاب اسلامي به فرصت هاي بي نظيري براي انقلاب اسلامي مبدل شده و اين امر از برکات انقلاب ماست همانطور که در عراق شاهديم با ظهور داعش نيروهاي حشدالشعبي که نوعي الگوگيري از بسيج مردمي جمهوري اسلامي در طول دوران دفاع مقدس است شکل گرفتند و اين يعني تبديل يک تهديد به فرصت.
وي اضافه کرد: در سوريه نيز شاهد اين رخداد بوديم که نيروهاي مردمي با سازماندهي عليه داعش به پا خاستند بنابراين در عراق و سوريه اين نيروي مردمي بود که تهديد و توطئه دشمنان و معارضان را به فرصت تبديل کرد.
سردار جعفري اظهار داشت: «امروز پشت اسرائيل از وجود و تشکيل همين تشکل هاي مردمي در عراق، سوريه، فلسطين و يمن و لبنان به لرزه در آمده است و در يک کلام مي توان گفت ما به يک دستور الهي و قرآني و يک اصل اساسي انقلاب اسلامي يعني اصل ظلم ستيزي و قيام عليه مستکبران عمل کرديم که با نصرت ها و امدادهاي غيبي الهي همراه بوده است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به بيانات امام راحل مبني بر حمايت از مستضعفان و قيام عليه مستکبران گفت: «امروز پس از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامي شاهديم وعده ها و فرمايشهاي حضرت امام در حال تحقق است و مي بينيم دشمنان اسلام و انقلاب چگونه به خاک مذلت نشسته اند و يکي پس از ديگري مي نشينند و اين با تکيه بر اصول انقلاب و پيروي از ولايت در حال وقوع است».
وي در ادامه با اشاره به قدرت دفاعي بازدارنده جمهوري اسلامي تأکيد کرد: «قدرت دفاعي بي نظير بازدارنده نظام مقدس جمهوري اسلامي به ويژه در عرصه پدافندي و موشکي يکي ديگر از عوامل غلبه جبهه مقاومت و جمهوري اسلامي است که بايد با همه توان در حفظ و ارتقاء اين توانمندي بکوشيم».
سردار جعفري از برخي چالش هاي جمهوري اسلامي در منطقه سخن گفت و افزود: «ما بايد براي مقابله با چالش ها در عرصه هاي بين المللي از دستاوردهاي دفاعي و موشکي خود دفاع کنيم و دستگاه ديپلماسي از طريق اين قدرت بازدارنده، بهره برداري لازم را انجام دهد و با قدرت در عرصه هاي بين الملل حضور پيدا کند».
وي در پايان نيروي انساني جوان، انقلابي و متعهد و نيز ذخائر و مواهب طبيعي جمهوري اسلامي را از فرصت هاي انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: «اگر تفکر مديريتي ناب انقلابي و اسلامي به عرصه اجرا راه يابد،‌ مي تواند با تکيه بر نيروي انساني مستعد و دارايي هاي خدادادي کشورمان بر مشکلات غلبه نمايد.

نظر شما