شناسهٔ خبر: 24594306 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرمانده کل سپاه در اجلاس خبرگان:

96 سال غلبه قدرت مقاومت در منطقه بود/ انتقاد از برخی سوء مدیریت‌ها در عرصه فضای مجازی

گروه سیاسی ــ سردار جعفری که به عنوان میهمان ویژه در اجلاس چهارم مجلس خبرگان رهبری حضور یافته بود، گفت: سال 96 سال غلبه قدرت مقاومت در منطقه بود كه نمونه بارز اين ادعا ساقط كردن هواپيماي f16 رژيم صهيونيستي توسط ارتش سوريه بود كه در نوع خود سابقه نداشته است كه در پرتو پيروزي‌هاي مقاومت در منطقه است كه اين شكست بسيار بزرگي براي رژيم اشغالگر صهيونيستي بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، سردار سرلشگر جعفري فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي امروز به عنوان ميهمان ويژه در نخستين جلسه، اجلاس چهارم حضور پيدا كرد.

فرمانده سپاه در سخنراني با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان عليه جمهوري اسلامي گفت:‌ سال 96 سال شكست داعش و تكفيری‌هاي مخالف نظام مقدس جمهوري اسلامي در عراق و سوريه بود كه بزرگترين پيروزي جبهه مقاومت اسلامي در منطقه محسوب مي‌شود.

وی اظهار کرد: سال 96 سال غلبه قدرت مقاومت در منطقه بود كه نمونه بارز اين ادعا ساقط كردن هواپيماي f16 رژيم صهيونيستي توسط ارتش سوريه بود كه در نوع خود سابقه نداشته است كه در پرتو پيروزي‌هاي مقاومت در منطقه است كه اين شكست بسيار بزرگي براي رژيم اشغالگر صهيونيستي بود.

سردار جعفري با اشاره به اغتشاشات دي ماه به تشريح برخي زمينه‌هاي بروز اين اغتشاشات پرداخت و گفت: بهره‌برداري دشمنان از فضاي مجازي در بروز اين ناهنجاري‌ها بسيار موثر بود. اگر چه با تدابير اتخاذ شده و حضور به موقع مردم، توطئه دشمنان در اين غائله نيز خنثي شد.

وي افزود: حركت در مسير انقلاب اسلامي كه حضرت امام (ره) پايه‌گذاري كردند و مقام معظم رهبري آنرا با صلابت ادامه مي‌دهند مأموريت راهبردي انقلاب اسلامي است.

فرمانده سپاه با اشاره به فرصت‌ها و چالش‌هاي جمهوري اسلامي گفت: تمامي چالش‌هاي و تهديدات خارجي عليه انقلاب اسلامي به فرصت‌هاي بي‌نظير براي انقلاب اسلامي مبدل شده است و اين امر از بركات انقلاب ماست همانطور كه در كشور عراق شاهديم با ظهور داعش نيروهاي حشر الشعبي كه نوعي الگوگيري از بسيج مردمي جمهوري اسلامي در طول دوران دفاع مقدس است شكل گرفتند و اين يعني تبديل كردن يك تهديد به فرصت در كشور سوريه نيز شاهد اين رخداد بوديم كه نيروهاي مردمي با سازماندهي عليه داعش به پا خاستند. بنابراين در عراق و سوريه اين نيروي مردمي بود كه تهديد و توطئه دشمنان و معارضين را به فرصت تبديل نمود.

سردار جعفري اظهار کرد: امروز پشت اسرائيل از وجود و تشكيل همين تشكل‌هاي مردمي در عراق، سوريه، فلسطين و يمن و لبنان به لرزه در آمده است در يك كلام مي‌توان گفت ما به يك دستور الهي و قرآني و يك اصل اساسي انقلاب اسلامي يعني اصل ظلم ستيزي و قيام عليه مستكبران عمل كرديم كه با نصرت‌ها و امدادهاي غيبي الهي همراه بوده است فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به سخنان امام راحل مبني بر حمايت از مستضعفان و قيام عليه مستكبران گفت: امروز پس از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامي شاهديم وعده‌ها و فرمايشات حضرت امام در حال تحقق است و مي بينيم دشمنان اسلام و انقلاب چگونه به خاك مذلت نشسته و يكي پس از ديگري مي نشيند و اين را تكيه بر اصول انقلاب و پيروي از ولايت در حال وقوع است.

فرمانده سپاه در ادامه با اشاره به قدرت دفاعي بازدارند جمهوري اسلامي تأكيد كرد: قدرت دفاعي بي نظير بازدارنده نظام مقدس جمهوري اسلامي به ويژه در عرصه پدافندي و موشكي يكي ديگر از عوامل غلبه جبهه مقاومت و جمهوري اسلامي است كه بايد با همه توان نسبت به حفظ و ارتقاء اين توانمندي بكوشيم.

وي از برخي چالش‌هاي جمهوري اسلامي در منطقه سخن گفت و افزود: ما بايد براي مقابله با چالش‌ها در عرصه‌هاي بين‌المللي از دستاوردهاي دفاعي و موشكي خود دفاع كرده و دستگاه ديپلماسي از طريق اين قدرت بازدارنده، بهره‌برداري لازم را انجام دهد و با قدرت در عرصه‌هاي بين‌الملل حضور پيدا كند.

فرمانده سپاه سپس با اشاره به اغتشاشات دي ماه 96 از برخي سوء مديريت‌ها به ويژه در عرصه فضاي مجازي انتقاد كرد و گفت: در همه كشورها به فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي كنترل‌هاي لازم را اتخاذ مي‌كنند و نمي گذارند اين فضا در اختيار ديگران و بيگانگان باشد،‌ اما ما در داخل با اين چالش مواجهيم كه فضاي مجازي و برخي شبكه هاي پيام رسان مورد استفاده مردم در اختيار مديرت ما نيست و اين يك چالش و يك نقطه ضعف است كه تدبير نشود مي تواند مجدداً بستر برخي تحركات را ايجاد نمايد.

سردار جعفري در پايان نيروي انساني جوان، انقلابي و متعهد و نيز ذخائر و مواهب طبيعي جمهوري اسلامي را از فرصت‌هاي انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: اگر تفكر مديريتي ناب انقلابي و اسلامي به عرصه اجرا راه يابد،‌ مي توان با تكيه بر نيروي انساني مستعد و دارايي‌هاي خدادادي كشورمان بر مشكلات غلبه نمايد.

نظر شما