شناسهٔ خبر: 24431090 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

جزئیات تولد دو جوجه عقاب طلایی در ایران

صاحب‌خبر - برای اولین بار در ایران دو جوجه عقاب طلایی در اسارت در کرج متولد شدند و اکنون دور از پدر و مادر خود نگهداری می‌شوند. جوجه عقاب‌های تازه متولد شده، حاصل جفت‌گیری دو عقاب طلایی در مرکز نگهداری حیات‌وحش پارک چمران استان البرز هستند. عقاب نر بیشتر از پنج سال دارد و عقاب ماده هفت ساله است. برای حفظ این عقاب‌های تازه متولد شده، آنها را به دور از پدر و مادر نگهداری و به‌‌صورت دستی تغذیه می‌کنند تا هر دو جوجه عقاب شانس زنده ماندن داشته باشند.
شیردل نوری، مدیر مرکز پارک چمران با اشاره به جفت‌گیری و تخم‌گذاری دو عقاب نگهداری شده در مرکز حیات‌وحش پارک چمران اظهارکرد: روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت) اولین جوجه عقاب از تخم خارج شد و دومی روز پنجشنبه به دنیا آمد. از زمان جفت‌گیری تا خروج جوجه‌ها حدود دو ماه زمان صرف شد، ولی آماده‌سازی عقاب‌ها برای جفت‌گیری چند سال‌ به طول انجامید که مهم‌ترین کار در این مرحله ایجاد آرامش، فراهم‌کردن تغذیه مناسب و محل مطلوب برای تخم‌گذاری بود.
وی با اشاره به انتقال تخم‌ها به دستگاه‌، تصریح کرد: از آنجا که اولین سال تخم‌گذاری عقاب‌ها بود، در بررسی‌ها متوجه شدیم که آنها به خوبی روی تخم‌ها نمی‌خوابند برای همین تخم‌ها را به دستگاه منتقل کردیم و تاکنون هر دو جوجه عقاب‌ها به‌دنیا آمده‌اند.

نظر شما