شناسهٔ خبر: 24418732 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۱۴ هزار کتابخانه در مساجد کشور

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد از فعالیت ۱۴ هزار کتابخانه در مساجد سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

فعالیت ۱۴ هزار کتابخانه در مساجد کشورحجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۲۴ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بزودی پورتال «سجا» (سامانه جامع آمار و اطلاعات) به منظور حضور ۲۴ هزار کانون فعال در مساجد در فضای مجازی رونمایی می‌شود.

ارزانی اضافه کرد: دو میلیون نفر عضو کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجدند که آنان نیز می‌توانند در فروردین ۹۷ در این سامانه مجازی ثبت نام کنند که به هزار و ۴۱۴ نفر آنان جوایز فرهنگی اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه امامان جماعت مساجد یا نمایندگان آنان مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشورند، گفت: از فعالیت کانون‌های مساجد در کشور تاکنون ۲۵ سال می‌گذرد.

ارزانی افزود: فعالیت‌های متنوع فرهنگی ـ هنری همچون سرود‏، خوشنویسی و نقاشی در دستور کار این کانون‌ها قرار دارد.

وی گفت: افزایش حضور در فضای مجازی تا سال ۱۴۰۰ در اولویت‌های این کانون‌ها قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد افزود: توجه به کودکان و نوجوانان همچنین مادران و بانوان در فضای مجازی، ارائه آموزش‌های متنوع مهارتی و معرفتی در سه حوزه فکری، عقیدتی و رفتاری از برنامه‌هایی است که این کانون‌ها در پیش خواهند گرفت.

ارزانی گفت: آموزش‌های مستمر به صورت یادگیری و کسب اطلاعات در سطوح مختلف و آموزش آن به مخاطبان به صورت مستمر از برنامه‌های این کانون هاست.

وی افزود: برگزاری مسابقات و رقابت‌ها به منظور جذابیت فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری برای کودکان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

ارزانی درباره فعالیت‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۹۶ نیز گفت: برگزاری جشنواره «مدهامتان» همچنین استمرار برنامه‌های فرهنگی ـ هنری گذشته از جمله این فعالیت هاست.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد افزود: تصویب اساسنامه کانون در شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین رویداد سال ۹۶ در آستانه بیست و پنجمین سالگرد فعالیت این کانون هاست.

وی گفت: مساجد به عنوان سالم‌ترین مکان اجتماعی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهترین مکان برای حفظ دین انسان معاصر است.

ارزانی افزود: مساجد منشأ بزرگترین نهضت‌های اسلامی در سده معاصر قلمداد می‌شوند.

نظر شما