شناسهٔ خبر: 24289161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس:

تناقض در نرخ بیکاری خراسان جنوبی/مدیران حاضر به ماندن نیستند

بیرجند- نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: نرخ بیکاری استان در آمار پایین نشان داده می شود اما در واقعیت ها آمار بیکاری بالاتر از حدی است که بیان می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضاامیرحسنخانی شنبه شب درکارگروه مشترک اشتغال وکمیسیون هماهنگی بانک‌های  خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی بیشترین معضلات را دارد اما متاسفانه تا کنون از صندوق ضمانت استفاده نکرده است.

وی بیان کرد: چهار شهرستان طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در اجرای طرح ترسیب کربن جای گرفته اند اما به دلیل موانعی که دیوان محاسبات ایجاد کرده این طرح بر زمین مانده است.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی رغم اینکه نرخ بیکاری استان در آمار پایین نشان داده می شود اما نرخ بیکاری بالاتر از حدی است که بیان می شود، افزود: نگاه ها را باید تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه شرایط استان آنچنان مطلوب نیست چراکه مدیران حاضر به ماندن در استان نیستند و امکانات لازم هم در استان فراهم نیست، گفت: باید تمهیدی شود که تسهیلات اشتغال زایی روستاییان به تسهیلات زود بازده که منجر به بدهی بانک و مردم می شود، تبدیل نشود.

معرفی ۷۶۱میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی به بانک ها

معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۶۱ میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی به سیستم بانکی استان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع تسهیلات معرفی شده ۳۳۵ میلیارد تومان از بودجه صندوق ملی فراهم شده است، افزود: ۱۰ هزار و ۶۹۲ طرح به مبلغ ۱۳۲ میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان تسهیلات را دریافت کرده اند.

بیان کرد: ۱۰۰ طرح در حوزه اشتغال روستاییان به تصویب رسیده است که از مجموع این طرح ها تا کنون ۹۶ طرح به مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی گفت: در حوزه اشتغال روستاییان ۱۴۹ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی و در سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۸۳۶ طرح در کمیته فنی شهرستان مصوب شده اما هنوز به استان ابلاغ نشده است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۶۲ طرح مشاغل خانگی به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان به سیستم بانکی ابلاغ شده است.

بیجاری با اشاره به اینکه تعهد اشتغال جهاد کشاورزی در سال جاری ۸۰۰ نفر بوده است، بیان کرد: تا کنون اشتغال ۷۴۸ نفر که حدود ۹۳.۵ درصد مجموع تعهد سازمان را شامل می شود، ایجاد شده است.

نظر شما