شناسهٔ خبر: 66607280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

خبرنگاری در بسیج را چون نگین افتخاری در مسیر زندگی ام میدانم

بسیج مدرسه عشق است، این فقط یک جمله شعاری نیست، در واقع بسیج و بسیجیان این عبارت را با عمل عاشقانه در تمام طول زندگی خود عمق، معنا، جان و حرکت بخشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بمناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات گفتگویی صمیمی از اولین خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج مازندران را می خوانید.

*خودتان را معرفی کنید:

اینجانب العبدالله؛ سید حسینعلی تقوی  با توکل به خدا و عنایت اهل بیت علیه السلام این توفیق رزقم گردید تا با تولد خبرگزاری بسیج  در سپاه مقدس بالغ بر یک دهه بتوانم در جهت جهاد تبیین و خدمت رسانی رسانه ای به جامعه اسلام شبانه روز و عاشقانه مجاهدت بورزم و قطعاً آن را چون نگین افتخار در مسیر مجاهدت فی سبیل الله بعنوان کارنامه درخشان زندگی مومنانه، متعهدانه، مخلصانه و صادقانه خود سرافرازانه فریاد زنم.

 

*چرا و چگونه خبرنگار افتخاری بسیج شدید؟

بیش از ۲۷ سال سابقه رسانه ای در مازندران را دارم که قبل از ورود به عرصه خبرگزاری بسیج در کنار همکاران بسیار متین خبرنگار نشریات و خبرگزاریهای استان افتخار شاگردی داشتم و به عنوان خادم رسانه ای در واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران وظیفه ساماندهی پرونده این عزیزان بر عهده ام بود.

با زمزمه شکل گیری رسانه در بسیج و درخواست دوستانم به عضویت خبرگزاری بسیج مازندران درآمدم. هرچند مسئولین وقت آن اداره کل چندین ماه پافشاری کردند تا مانع انتقالم گردند، اما در نهایت رغبتم به سپاه و بسیج عاملی شد تا افتخار همراهی در راه‌ پاسداری و اعتلای ارزش‌های اسلامی نصیبم گردید.

 

*چه تجربیاتی دارید و چه موضوعات خاصی را پوشش داده‌اید؟

در طول خدمت رسانه ای تجربیات زیادی هم در حوزه رسانه و هم در حوزه اجتماعی و البته سایر حوزه ها کسب کردم. موضوعات مختلفی در حوزه سیاست، اردوهای جهادی، راهیان نور و ... را پوشش دادم.

 

*در زمان انتخاب موضوعات، چه عواملی را در نظر می‌گیرید؟

غالبا مهمترین عاملی که از سوی خبرنگاران در انتخاب موضوع قابل پردازش قرار می گیرد، موضوعات ذائقه جامعه، تاریخی و اقتضائات روز است بالطبع ما هم مستثنی نیستیم که غالباً اخبار روز استان،کشور و جهان در الویت هستند.

 

*چه نکاتی را برای بهبود مهارت‌های خود مورد توجه قرار می‌دهید؟

تجربه، امکانات و اختیاراتی که لازمه خبرنگاران متعهد و اسلامی است.

 

*چگونه با تغییرات روزمره در صنعت خبری و رسانه‌ها برخورد می‌کنید؟

قطعا اگر خود را با علم روز هماهنگ نکنیم نه یک درجه بلکه کلا از منظر مخاطب حذف خواهیم شد، لذا با همین داشته های اندک باید با بکار گیری روش‌های نوین در صنعت رسانه ای خود را  وفق دهیم و انتظار است متولیان نگاه های خود را در جهت رفع نیاز خبرنگار و رسانه تغییر دهند تا شرایط و امکانات را فراهم سازند.

 

*چه نکاتی برای افزایش موثریت و تأثیرگذاری فعالیت تان مدنظر شماست؟

تاثیر گزاری رسانه مادامی ایجاد می شود که رسانه بخوبی ذائقه شناسی کند، نیاز سنجی درست داشته باشد و در جهت نیاز در چارچوب جامعه مخاطب اقدام نماید و نه تنها حرف و خواسته جامعه را بیان کند بلکه به گونه ای موثر شود که جامعه تغییر شرایط متاثر از دیدگاه رسانه ای را درک و لمس کنند.

 

* چه توصیه‌هایی برای افرادی که به حرفه خبرنگاری یا عکاسی یا...  علاقه‌مند هستند و تمایل به فعالیت در امور بسیج را دارند، دارید؟ بسیج مدرسه عشق است، این فقط یک جمله شعاری نیست، در واقع بسیج و بسیجیان این عبارت را با عمل عاشقانه در تمام طول زندگی خود عمق، معنا، جان و حرکت بخشیدند.

خبرنگاری که با عشق وارد بسیج می شود باید حفظ شود و لازمه آن توجه همه جانبه مسئولین نسبت به رفع اموراتشان است وگرنه خبرنگار که برادری خود را اعلام کرد.

نظر شما