شناسهٔ خبر: 24279253 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

«خداحافظ سالار»، کتابی مستند و واقعی است

فرزند سردار شهید حسین همدانی گفت: «خداحافظ سالار» براساس خاطرات همسر شهید همدانی نوشته شده و گفته‌های راوی و نوشته‌های منتشر شده‌ای که نویسنده آن‌ها را تنظیم کرده، کاملا منطبق و براساس مستندات است.

صاحب‌خبر -

وهب همدانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: حمید حسام نویسنده این کتاب، ۹ ماه تلاش کرد تا کتاب را به صورت کنونی منتشر کند.

وی افزود: من در تمام جلسات ضبط خاطرات حضور داشتم و می‌دیدم که نویسنده با سابقه این کتاب، چطور با سعه صدر مطالب را گوش می‌کند و سعی دارد تا مطالب را به صورت مدون ضبط و ثبت کند.

فرزند سردار شهید همدانی درباره محتوای کتاب خداحافظ سالار و ارزشی‌های ادبی و تاریخی آن گفت: این کتاب اول از همه نشان می‌دهد که مجاهدت‌های یک مبارز چگونه به پشتوانه دلگرمی‌ها و صبر همسر و خانواده اش رخ می‌دهد.

وی افزود: کتاب «خداحافظ سالار»، از مجاهدت‌های شهید همدانی از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تا زمان شهادتش را نشان می‌دهد و یک کتاب صرفا جنگی است که علاوه بر صحنه‌های رزم، مواردی را در خصوص سبک زندگی به خانواده‌ها گوشزد می‌کند.

وهب همدانی درباره درک و دریافت خودش از شخصیت سردار شهید حسین همدانی گفت: از موضوعی که درباره پدرم از آن حسرت می‌خورم این است که همیشه گمنامی را به شهرت ترجیح می‌داد، پدرم موسس دفاع وطنی سوریه بود؛ اما در خانواده از این اقدامات و کار‌های مهمش نمی‌گفت و این جنبه را که دوست داشت بدون هیاهو کار کند همیشه در من تاثیرگذاشته است.

کتاب «خداحافظ سالار» در دهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا، موضوع مسابقه قرار گرفته است.

علاقه مندان می‌توانند این کتاب را با تخفیف ویژه از کتابفروشی‌ها خریداری کنند و تا ۷ خرداد در مسابقه کتابخوانی مرتبط با آن شرکت کنند.

نظر شما