شناسهٔ خبر: 24279135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار لرستان تأکید کرد؛

کاهش فساد اداری با دولت الکترونیک/ جایگاه لرستان ارتقا یابد

خرم‌آباد- استاندار لرستان تأکید کرد: استفاده از دولت الکترونیک موجب کاهش فساد اداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی ظهر شنبه در همایش استانی دبیرخانه هوشمند اظهار داشت: استفاده از فن‌آوری اطلاعات در کارهای دولتی اقدام مهمی در راستای رعایت حقوق شهروندی بوده و هوشمند سازی ادارات یکی از حقوق مردم است.

وی بابیان اینکه این کار منجر به کاهش فساد اداری در ادارات می‌شود، بیان داشت: هوشمند سازی از مراجعه ارباب‌رجوع می‌کاهد و فعالیت‌های کارمندان را ساماندهی می‌بخشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در این سیستم از ابتدا معلوم است که نامه دست چه کسی و به کجا می‌رود، تصریح کرد: امروزه در تمام دنیا این روال وجود دارد چراکه امتیازات زیادی دارد. همچنین از دیگر مزایای طرح این بوده که معلوم نمی‌شود نامه از طرف چه کسی است.

وی بابیان اینکه سعی داریم از دولت الکترونیک به سمت دموکراسی الکترونیک برویم، عنوان کرد: اصل مردم‌سالاری، نظرخواهی از مردم در تمام موارد است که باید این کار انجام گیرد و قرار است در آینده انجام شود.

خادمی خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک جنبه‌های زیادی دارد که می‌توان به رابطه دولت با دولت، دولت با فعالان کسب‌وکار و دولت با مردم اشاره کرد.

وی افزود: حداقل کار اولیه‌ای که باید انجام شود بهبود رابطه دولت با دولت است که به‌صورت الکترونیکی، ساده‌ترین آن اتوماسیون اداری است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اتوماسیون اداری به لحاظ سطح طبقه‌بندی پایین‌ترین و از حداقل‌های سازمان است که در آن مانده‌ایم و به‌طور کامل انجام‌نشده است، تصریح کرد: در این راستا باید خیلی کارکنیم و هنوز عقب‌مانده‌ایم. می‌بایست تمام سعی خود را به کاربندیم تا جایگاه استان ارتقا یابد.

خادمی اظهار داشت: سیستم‌های تعریف‌شده باید به زبان مدیران باشند چراکه هم‌اکنون هوشمند سازی کم بوده و سوابق به‌خوبی پاراف نمی‌شوند، طبقه‌بندی نامه‌ها انجام نمی‌شود و تمام مکاتبات به یکجا می‌روند که ممکن است باهم همخوانی نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: باید نرم‌افزارهای جامعی طراحی شوند تا اثربخشی بالایی داشته باشند و قدرت آن‌ها بهبود یابد.

استاندار لرستان بیان داشت: در حال حاضر در میانه مسیر برای مکاتبات اداری از طریق اتوماسیون اداری نیاز به استفاده از کاغذ وجود دارد و باید در چند مرحله از آن پرینت گرفته شود که در عمل استفاده از کاغذ را افزایش می‌دهد.

خادمی گفت: برای تولید هر یک برگ کاغذ A۴ حدود ۱۰ تا ۱۲ لیتر آب نیاز است که باید برای کاهش آن روند هوشمند سازی به‌خوبی و کامل انجام شود. امیدواریم که بتوانیم این کار را به‌خوبی انجام دهیم و جایگاه استان را بهبود ببخشیم.

نظر شما