سازمان هواپیمایی کشوری تا اطلاع ثانوی پرواز هواپیمای ایتیآر مدل ۲۰۰ و ۵۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان را متوقف کرد.
این دستور پس از سقوط هواپیمای آیتیآر ۷۲ مدل ۲۰۰ که ۲۹ بهمن ماه از تهران به یاسوج پرواز میکرد، صادر شده است. این هواپیما با ۶۰ سرنشین و شش خدمه در کوه دنا سقوط کرد.
در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری که روز جمعه چهارم اسفند ماه صادر شده، آمده است: «با عنایت به بررسی همه جانبه علل وقوع سانحه هوایی اخیر و به منظور اطمینان از ارتقا ایمنی پروازهای این نوع هواپیما لازم است به طور موقت و تا اطلاع ثانوی پروازهای ایتیآر مدل ۲۰۰ و ۵۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان متوقف شود، تا سازمان هواپیمایی در فرصت مناسب بررسیهای لازم را انجام و پس از حصول اطمینان از ابعاد ایمنی از سرگیری پروازهای مذکور اعلام گردد.»
هواپیمای ای تیآر شرکت هواپیمایی آسمان، نزدیک به ۲۴ سال عمر داشته و برای نخستین بار در سال ۱۹۹۳ پرواز کرده بود.
این هواپیما تولید مشترک فرانسه و ایتالیا بود و موتورهایش توسط شرکت «پرات اند ویتنی» در کانادا تولید شده بود.
گرچه تاکنون گمانهزنیهایی درباره علل سقوط این هواپیما از سوی کارشناسان مطرح شده، اما پاسخهای دقیقتر به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما موکول شده است.
به علت شرایط نامساعد جوی، روز پنجشنبه عملیات تجسس و انتقال اجساد از کودنا به پایین متوقف شد.
در همین حال یک هیات فرانسوی هفت نفره از سوی فرانسه و شرکت سازنده هواپیما هماکنون در ایران به سر میبرد تا علل سقوط هواپیمای ایتیآر را بررسی کند.
این دستور پس از سقوط هواپیمای آیتیآر ۷۲ مدل ۲۰۰ که ۲۹ بهمن ماه از تهران به یاسوج پرواز میکرد، صادر شده است. این هواپیما با ۶۰ سرنشین و شش خدمه در کوه دنا سقوط کرد.
در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری که روز جمعه چهارم اسفند ماه صادر شده، آمده است: «با عنایت به بررسی همه جانبه علل وقوع سانحه هوایی اخیر و به منظور اطمینان از ارتقا ایمنی پروازهای این نوع هواپیما لازم است به طور موقت و تا اطلاع ثانوی پروازهای ایتیآر مدل ۲۰۰ و ۵۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان متوقف شود، تا سازمان هواپیمایی در فرصت مناسب بررسیهای لازم را انجام و پس از حصول اطمینان از ابعاد ایمنی از سرگیری پروازهای مذکور اعلام گردد.»
هواپیمای ای تیآر شرکت هواپیمایی آسمان، نزدیک به ۲۴ سال عمر داشته و برای نخستین بار در سال ۱۹۹۳ پرواز کرده بود.
این هواپیما تولید مشترک فرانسه و ایتالیا بود و موتورهایش توسط شرکت «پرات اند ویتنی» در کانادا تولید شده بود.
گرچه تاکنون گمانهزنیهایی درباره علل سقوط این هواپیما از سوی کارشناسان مطرح شده، اما پاسخهای دقیقتر به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما موکول شده است.
به علت شرایط نامساعد جوی، روز پنجشنبه عملیات تجسس و انتقال اجساد از کودنا به پایین متوقف شد.
در همین حال یک هیات فرانسوی هفت نفره از سوی فرانسه و شرکت سازنده هواپیما هماکنون در ایران به سر میبرد تا علل سقوط هواپیمای ایتیآر را بررسی کند.
نظر شما