شناسهٔ خبر: 24259920 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

انتقاد عفو بین‌الملل از سرکوب مخالفان در دوره محمد بن‌ سلمان

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد، از زمانی که محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان رسیده است، مسئولان این کشور روند اقدامات علیه مخالفان را تشدید کرده‌اند و در واقع اصلاحاتی که رسانه های سعودی به آن اشاره می کنند و نمادین‌ترین نمونه آن دادن مجوز رانندگی به زنان است ، سرپوشی برای نقض بیشتر حقوق بشر در این کشور است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به گزارش رأی‌الیوم، کاتیا رو، مسئول آزادی‌های عمومی و فردی در سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: در عربستان صحبت‌هایی درمورد به روز کردن کشور مطرح می‌شود اما این واقعیت نیز در عالم واقع وجود دارد که هر صدای مخالفی در این کشور ساکت می‌شود. نباید نقض‌های خطرناک حقوق بشر که در عربستان صورت می‌گیرد، از دیدگان پنهان بماند.

وی به تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم به جای قانون سال ۲۰۱۴ اشاره کرد و گفت: این قانون دامنه وسیع‌تری را برای سرکوب جامعه مدنی فراهم می‌کند؛ به گونه‌ای که بسیاری از سازمان‌ها از فعالیت بازداشته شده و اعضای آنها به زندان انداخته شده‌اند و اتهامات واهی علیه آنها مطرح شده است.

در همین حال، نینا والش، مسئول بخش درگیری‌های مسلحانه در سازمان عفو بین‌الملل در مورد تجاوزهای صورت گرفته توسط عربستان در جنگ علیه یمن گفت: غیر نظامیان بهای سنگینی را به دلیل جنگ در یمن می‌پردازند. این فاجعه از اوضاع حقوقی و انسانی پا فراتر گذاشته و محاصره هوایی و دریایی توسط عربستان علیه یمن اعمال می‌شود.

وی گفت: تا به این لحظه تحقیقات میدانی ما نشان داده که سلاح‌های ساخت آمریکا، انگلیس و برزیل در یمن مورد استفاده قرار گرفته و این امر مانع از این نمی‌شود که نگوییم از سلاح‌های فرانسوی در جنایت‌های جنگی در یمن استفاده نشده باشد. فرانسه باید فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند و این چیزی است که ما خواهان آن هستیم./ ایسنا

نظر شما