شناسهٔ خبر: 24257059 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شلیک 1200 خمپاره تروریست ها به طرف دمشق در دو ماه گذشته

در حملات خمپاره اي گروههاي تروريستي در غوطه شرقي که در فهرست سازمان هاي تروريستي شوراي امنيت قرار دارند، هر روز شماري از ساکنان شهر دمشق شهيد مي شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) از نيويورک،‌ نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد اعلام کرد گروههاي تروريستي مستقر در منطقه غوطه شرقي در دو ماه گذشته بيش از 1200 خمپاره به دمشق و حومه آن شليک کرده اند که به شهادت و يا زخمي شدن صدها غير نظامي منجر شده است.
بشار جعفري گفت گروههاي تروريستي هر روز صدها خمپاره و موشک به طرف دمشق شليک مي کنند و روز پنجشنبه نيز دست کم دو غير نظامي بر اثر حملات خمپاره اي تروريست ها به دمشق شهيد و 37 تن ديگر زخمي شدند. وی در جلسه روز پنجشنبه شوراي امنيت سازمان ملل تاکيد کرد ائتلاف به فرماندهي آمريکا از جنگ نيابتي در سوريه به تجاوز و عمليات نظامي مستقيم عليه سوريه روي آورده است تا بتواند اهدافي را که تروريست ها در اجراي آن شکست خوردند، محقق سازد.
نماينده دائم سوريه در سازمان ملل به پيش نويس قطعنامه پيشنهادي کويت و سوئد به شوراي امنيت سازمان ملل متحد اشاره و تاکيد کرد در ارائه اين پيش نويس هيچ هماهنگي با هيئت سوري صورت نگرفته است و اين يک نقص و ضعف بزرگ است.
جعفري تصريح کرد بر اثر حملات خمپاره اي گروههاي تروريستي مستقر در غوطه شرقي که در فهرست سازمان هاي تروريستي شوراي امنيت قرار دارند، هر روز شماري از ساکنان شهر دمشق شهيد مي شوند و بخش هايي از اين شهر ويران مي شود. وي افزود سازمان ملل با تاييد مواضع کشورهاي حامي تروريسم در سوريه يک بحران حرفه اي و اخلاقي را تجربه مي کند.
بشار جعفري يادآور شد دولت سوريه به شکل مداوم و مستمر نامه هاي را براي سازمان ملل و شوراي امنيت ارسال و در آنها تعدادي گلوله هاي را که گروههاي تروريستي از منطقه غوطه شرقي شليک کرده اند، اعلام کرده است. 
نماينده دائم سوريه در سازمان ملل گفت گروههاي تروريستي مستقر در غوطه شرقي بر کمک هاي انساني که به اين منطقه ارسال مي شود، تسلط دارند و همه کمک ها را در ميان عناصر خود توزيع مي کنند و اگر اهالي غوطه شرقي اعتراض کنند، بازداشت مي شوند. وي خاطر نشان کرد اينکه زندگي هشت ميليون سوري در دمشق به سبب حمايت از تروريست ها در غوطه شرقي در معرض خطر باشد امري غير قابل قبول است.
جعفري تاکید کرد سازمان ملل تجاوز ترکيه به شهر عفرين و جنايت هاي ائتلاف به فرماندهي آمريکا به واشنگتن را ناديده مي گيرد. ائتلاف آمريکايي به بهانه مبارزه با عناصر وهابي صهيونيستي داعش، شهر رقه را به طور کامل تخريب کرده است. وي تاکيد کرد سازمان ملل همچنين به حملات و تجاوزات مداوم ارتش اسرائيل به خاک سوريه که در حمايت از گروههاي تروريستي صورت مي گيرد، هيچ توجهي ندارد.

نظر شما