شناسهٔ خبر: 24255842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر سوئد در سازمان ملل:امیدوارم درباره آتش بس در سوریه به توافق برسیم

نیویورک- ایرنا- نماینده دائم سوئد در سازمان ملل متحد اظهار امیدواری کرد که شورای امنیت بتواند درباره آتش بس موقت در سوریه به توافق برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولوف اسکوک روز پنج شنبه پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست روسیه برای بررسی وضعیت سوریه به خصوص غوطه شرقی برگزار شد، این مطلب را در جمع خبرنگاران گفت.
وی افزود: من امیدوارم که بتوانیم قطعنامه را امروز به رای گیری برسانیم اما پیش از آن تصمیم گیری درباره مسایل مهم تر دیگری اهمیت دارد.
نماینده دائم سوئد در سازمان ملل متحد ادامه داد: ما درباره شرایط وحشتناک غوطه شرقی گفت و گو خواهیم کرد و به صورت موقت خواستار آتش برای دسترسی به کمک های انسانی دوستانه هستیم.
این نشست در پی آن برگزار شد که آمریکا و کشورهای غربی، روسیه را متهم به کشتار مردم در سوریه کردند. از این رو، واسیلی نبنزیا روز گذشته در نشست شورای امنیت که درباره منشور سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت بین المللی بود، خواستار برگزاری این نشست شد.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم درباره آتش بس موقت 30 روزه در سراسر سوریه تاکید کرد که نباید این مساله به داعش و القاعده تسری یابد.
اروپام*1429

انتهای پیام /*

نظر شما