شناسهٔ خبر: 24253208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جلیلی:

انقلاب اسلامی، پدیده‌ای شکست‌ناپذیر است

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمنان می‌دانند در انقلاب اسلامی با یک پدیده شکست‌ناپذیر روبه‌رو هستند، گفت: دشمنان از مبارزه با انقلاب اسلامی دست برداشتند و به دنبال به وجود آوردن انحراف هستند، اما ملت ما موفقیت‌های خوبی در شکست دشمن به دست آورده‌اند و این حرکت مستمر است و برای رسیدن به افق درازمدت نباید مقطعی عمل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سعید جلیلی، نماینده ولی‌فقیه در شورای عالی امنیت ملی در چهارمین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی که با محوریت تبیین منشور روحانیت و حوزه انقلابی، امروز، سوم اسفندماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما اجابت دعوت خدا و پیامبر(ص) از سوی مردم بود، ابراز کرد: ملت ما این دعوت را برای یک حیات جدید لبیک گفتند.
وی با بیان اینکه این یک باور قرآنی است که ما اگر این دعوت را اجابت کنیم، حیات می‌گیریم، تشریح کرد: در هر نظام هر قدر این دعوت اجابت شد به همان میزان ملت حیات گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آن چیزی که ملت ما به آن لبیک گفت، اسلام ناب بود، اضافه کرد: اسلام نابی که ملت ما از آن دریافت داشت، حاصل قرن‌ها تلاش علما و حوزه‌های علمیه بود.

حرکت مقدس اسلام و برخورد دشمنان
نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر تلاش حوزه علمیه وجود نداشت، معلوم نبود از اسلام چه به دست ما می‌رسید، تصریح کرد: طبیعی است چنین حرکت مقدسی، مخالفانی دارد و شیاطین در برابر یک حرکت مقدس دینی ساکت نمی‌نشینند و حرکت‌هایی انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه شیاطین، اولین تلاششان همین است که با سخت‌افزار و جنگ‌افزار اسلام را از سر راه بردارند، عنوان کرد: رهبر انقلاب دو مفهوم اسلام ناب و اسلام آمریکایی را کنار هم قرار داده و چنین بیان کردند که اسلام ناب این موفقیت‌ها را برای ما رقم زد.

تحریف ادیان الهی توسط دشمنان
جلیلی با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی خطر است، ابراز کرد: شواهد تاریخی وجود دارد که امام حسین(ع) در خطبه «منا» می‌فرمایند:«وقتی دشمنان نتوانستند در مقابل ادیان الهی بایستند به تحریف آن روی می‌آوردند»، نتیجه می‌گیریم اگر در «منا» این هشدار جدی گرفته می‌شد، واقعه کربلا رخ نمی‌داد.

دو راه‌حل دشمن برای مقابله با اسلام ناب 
نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه یکی از خطراتی که می‌تواند انقلاب اسلامی را تهدید کند، تحریف آن است، تشریح کرد: حدود ۱۷ سال پیش یک اندیشمند آمریکایی مقاله‌ای نوشت و در آنجا اشاره کرد که ما امروز با پدیده اسلام ناب مواجه هستیم که برای مقابله با آن دو راه حل بیشتر نداریم.
وی در رابطه با مقاله این اندیشمند آمریکایی گفت: در این مقاله راه حل اینگونه بیان شده است که باید در برابر آن یک حرکتی مانند طالبان و القاعده راه بیندازیم و یا اینکه این اسلام را از محتوا به گونه‌ای خارج کنیم که تبدیل به اسلام لیبرال شود.
جلیلی با اشاره به اینکه در این ۱۵ سال، دشمنان سعی در عملیاتی کردن این مقاله داشتند، افزود: این امر در عرصه عملی محقق شد و دشمنان اسلام بدلی ساختند و چهره بدی را از آن جلوه دادند که در چند سال اخیر مشاهده می‌کنید که بعد از بیداری اسلامی در هر منطقه آن را سرکوب و تحریف کردند اما در انقلاب اسلامی نتوانستند دست به کاری بزنند.

انقلاب اسلامی، پدیده‌ای شکست‌ناپذیر
نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمنان می‌دانند در انقلاب اسلامی با یک پدیده شکست‌ناپذیر روبه‌رو هستند، تشریح کرد: دشمنان از مبارزه دست برداشتند و به دنبال به وجود آوردن انحراف در انقلاب اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه این حرکت‌ها از جانب دشمن آغاز شده، اما ملت ما موفقیت‌های خوبی برای شکست آنان به دست آورده است، عنوان کرد: این حرکت یک حرکت مستمر است و برای رسیدن به افق درازمدت نباید مقطعی عمل کرد.
جلیلی، انقلاب و جمهوری اسلامی را مولود حوزه علمیه دانست و ادامه داد: امروز برای رشد این مولود، حوزه‌های علمیه یک نقش بزرگ را بر عهده دارند تا این موفقیت را که به برکت انقلاب اسلامی برای اندیشه دینی تبیین شده است را ادامه دهند.

انقلاب اسلامی و پیشرفت بدون آمریکا
نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه این انقلاب به دنیا نشان داد بدون آمریکا هم می‌توان پیشرفت کرد، ابراز کرد: دشمنان می‌دانند شکل‌گیری یک تمدن بر مبنای اسلام ناب باعث می‌شود چه خطری آنان را تهدید کند.
وی با اشاره به اینکه اگر موفقیتی داشتیم مدیون درک و فهم صحیح از شرایط و اقدام به موقع بوده است، عنوان کرد: در دهه پنجاه مشهد، فعالیت‌های هوشمندانه و صحیحی صورت گرفت، افرادی می‌خواستند اسلام را از سیاست جدا کنند و در همین شهر، حوزه‌های علمیه برای اینکه اسلام از سیاست جدا نشود، حرکت‌های خوبی انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه امام در آخرین پیام‌های خود توجه ویژه‌ای به حوزه علمیه داشتند، عنوان کرد: امروز، دشمن فهمیده است که در جنگ نظامی موفقیتی به دست نخواهد آورد، مانند جنگ سوریه که پنج سال در مقابل نیروهای دشمن ایستادگی کردیم و سرانجام به پیروزی دست یافتیم.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای برای ایران برنامه پخش می‌کنند و اگر این امر گسترش پیدا کند، برای ما خطر محسوب می‌شود، ابراز کرد: باید دقت کنیم که در این امپراطوری رسانه‌ای چه چیزی را مورد تهاجم قرار می‌دهند؟

اسلام آمریکایی

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی در رابطه با اسلام آمریکایی گفت: اسلام آمریکایی؛ یعنی ملتی را که بر مبنای آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) حرکت کرده‌اند را مورد تحریف قرار دهند.

فتنه زرد

جلیلی در خصوص تعبیری به نام «فتنه زرد» نیز بیان کرد: این فتنه یعنی فضایی به وجود آمده است که حق و باطل قابل تشخیص نیست و مسائل کاذب و بسیار فرعی جای مسائل اصلی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمنان مایوس کردن ملت ما و در حد اعلا پوشاندن حق تعالی است، ابراز کرد: امروزه دشمنان سعی می‌کنند، حقیقت انقلاب را بپوشانند و فضای یاس و ناامیدی را در جامعه حکم‌فرما کنند.

نظر شما