شناسهٔ خبر: 24255441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سعید جلیلی:

استکبار به دنبال پیاده‌سازی «اسلام آمریکایی» در ایران است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه استکبار به دنبال پیاده سازی «اسلام آمریکایی» در ایران است گفت: اسلام آمریکایی یعنی ملتی که بر مبنای آموزه‌های اسلام ناب حرکتی را شروع کرده‌اند را دچار انحراف کنیم و از مبارزه باز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سعید جلیلی ظهر امروز در چهارمین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی در تالار قدس حرم رضوی اظهار داشت: مردم ما در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به حرکت ناب اسلامی که محصول سال‌های مجاهدت و تلاش علما بود لبیک گفتند و تجربه نیز نشان داده است که هر کجا مردم به دعوت حق لبیک گفته‌اند، آن حرکت مایه حیات ملت ما شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ما در حقیقت اجابت دعوت خدا و پیامبرش از سوی مردم بود. ملت ما دعوت خدا و پیامبرش را لبیک گفتند و یک حیات جدید پیدا کردند و این باور قرآنی که اگر دعوت الهی را اجابت کنید حیات می‌گیرید در کشور ایران و بعد از 40 سال تحقق یافت.

جلیلی با بیان به این که بدون شک آنچه در کشور داریم در سایه لبیک گفتن به اسلام ناب بوده است، بیان کرد: اسلامی که ملت ما از آن دریافت داشت اسلامی بود که حاصل تلاش علما و حوزه علمیه است.

وی با اشاره به گفته امام(ره) مبنی بر این‌که اگر تلاش حوزه علمیه نبود معلوم نبود از اسلام چه چیزی به‌دست ما می‌رسید، عنوان کرد: مجاهدت‌های طولانی در قرن‌ها صورت گرفت و ملت توانست این دعوت را از زبان حوزه بشنود و اجابت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام این حرکت مقدس را دارای دشمنان و مخالفانی دانست و افزود: مخالفت‌های این چنینی با جملات تهدید‌آمیز گزینه نظامی بر روی میز است و یا با توسل به سخت افزار و زور که حتی در انقلاب شاهد آن بودیم، اجرا شد. در پایان جنگ تحمیلی امام راحل این موضوع را به مردم گوش زد کرد که «‌آن‌ها فهمیدند و ناتوان شدند از این که با جنگ‌افزار نمی‌توانند انقلاب را بردارند».

جلیلی گفت: به همین دلیل ‌امام راحل در سال‌های پایانی عمر با برکت خود بر دو موضوع مهم اسلام ناب و اسلام آمریکایی تاکید داشتند؛ آنچه انقلاب ما را به موفقیت تبدیل کرد اسلام ناب بود و در برابر آن اسلام آمریکایی قرار دارد.

وی با اعلام این زمانی که دشمنان نمی‌توانند در برابر حقانیت ادیان الهی بایستند به تحریف آن‌ها روی می‌آورند، تصریح کرد: یکی از خطرات مهمی که می‌تواند انقلاب را مورد هجوم قرار دهد، تحریف انقلاب است. در سال 2001 یک پژوهشگر آمریکایی مقاله‌ای نوشت که طبق آن برای مقابله با اسلام ناب تنها دو راهکار تشکیل گروهک‌هایی مثل القاعده و طالبان و خارج‌کردن اسلام از محتوای اصلی آن و تبدیل به لیبرال وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که این مقاله وجه‌ای از اسلام آمریکایی را نشان داد، ادامه داد: در 16 سال اخیر نیز با همین اقدامات از جانب دشمنان اسلام رو‌به‌رو بودیم، به‌گونه‌ای که چهره‌ای غلط از اسلام را ارائه دادند تا با این کار اسلام ناب از درون خارج شود.

جلیلی اسلام ناب را دارای موفقیت‌های زیادی خواند و عنوان کرد: بهترین کار برای مبارزه با اسلام ناب این است که شما را از مبارزه ناامید کنند.

وی یکی دیگر از اقدامات دشمن را انحراف در مبارزه عنوان کرد و اظهار داشت: حرکت رشد و توسعه اسلام ناب یک حرکت مستمر است نه یک حرکت مقطعی و موقتی.

جلیلی به تاکیدات امام راحل در مورد حرکت به سوی تمدن‌سازی اسلام اشاره داشت و گفت: حوزه‌های علمیه در این صحنه نقش بزرگ و تاثیرگذاری دارند. انقلاب اسلامی به مردم جهان فهماند که نه تنها بدون آمریکا می‌توان زندگی کرد بلکه می‌توان پیشرفت و در کنار آن مبارزه کرد.

وی با تصریح این موضوع که ما می‌توانیم برای تمام جهانیان الگو باشیم، اظهار داشت: شکل‌گیری یک تمدن براساس اسلام ناب منافع غرب را به خطر می‌اندازد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه استکبار به دنبال پیاده سازی «اسلام آمریکایی» در ایران است گفت: اسلام آمریکایی یعنی ملتی که بر مبنای آموزه‌های اسلام ناب حرکتی را شروع کرده‌اند را دچار انحراف کنیم و از مبارزه باز داریم.

جلیلی همچنین در ادامه سخنانش دانشگاه انقلابی را دانشگاهی دانست که پا به پای ولایت حرکت می‌کند و گفت: یکی از مطالبات جامعه از حوزه علمیه این است که ابعاد انقلاب اسلامی را باز کنند. باید سایه به سایه حرکت انقلاب را دنبال و آن را تقویت کنیم و اگر حرکتی خلاف شاخص‌های انقلاب شکل می‌گیرد هشدار بدهیم و به صورت قانونی با آن برخورد کنیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما