شناسهٔ خبر: 24236983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت فاز دوم زائرسرای راهیان نور قزوین در خرمشهر تسریع شود

معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن اردو‌های راهیان نور، باید ساخت فاز دوم زائرسرای راهیان نور قزوین در خرمشهر تسریع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در نشست بررسی آخرین وضعیت زائرسرای کاروان راهیان نور قزوین در خرمشهر افزود: تمام دستگاه‌هایی که از قبل وظایف آن‌ها مشخص شده است باید برای اجرای فاز دوم این زائرسرا کار خود را آغاز کنند.

فرخزاد اضافه کرد:اجرا و ساخت قطعه دوم این زائرسرا نیازمند تامین نقدینگی است که باید از سوی دستگاه‌های مورد نظر در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد.

مسئول مهندسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین هم در این نشست گفت:این طرح در سه قطعه طراحی شده که قرار است اعتبارات آن با همکاری سپاه، استانداری و شهرداری‌های قزوین، محمدیه و الوند تامین و اجرا شود.

محمدحسین هادی لو افزود: قطعه اول این طرح در سه هزار و ۱۵۰ متر مربع بنا احداث شده و ۸۰۰ زائر عادی و ۲۰۰ نفر به صورت کف خواب در آن پذیرش می‌شوند.

وی ادامه داد: برای این فاز چشمه‌های سرویس بهداشتی، حمام و نماز خانه اجرا شده و همچنین تمام ساختمان‌ها به امکاناتی، چون پتو و کولرگازی مجهز شده است.

این مسئول گفت:این مجموعه در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع احداث شده که ۹۰۰ متر آن حصار کشی دارد و اکنون برای نزدیک پنج هزار متر مربع از آن نیز محوطه سازی شامل آسفالت، جدول کاری و فضای سبز ایجاد شده است تا زائران مناطق عملیاتی یک تا دو شب در آن اسکان یابند.

هادی لو گفت: قطعه اول این پروژه با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: قطعه دوم این طرح شامل ساخت ۳۴ سوئیت ۵۰ متری است که به ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

به گفته مسئول مهندسی سپاه صاحب الامر (عج) استان، قطعه سوم این طرح هم شامل نمازخانه بزرگ، ساختمان اداری، آشپزخانه و محل سرو غذا است که در صورت تامین اعتبار برای سال آینده اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

بررسی آخرین وضعیت زائرسرای کاروان راهیان نور قزوین

نظر شما