شناسهٔ خبر: 24244730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تسریع در ساخت فاز دوم زائرسرای راهیان نور قزوین در خرمشهر

معاون عمرانی استاندار قزوین تأکید کرد: ساخت فاز دوم زائرسرای راهیان نور قزوین در خرمشهر باید تسریع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی فرخزاد در نشست بررسی آخرین وضعیت زائرسرای کاروان راهیان نور قزوین در خرمشهر که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن اردوهای راهیان نور برای سال جدید که از اواخر اسفندماه آغاز می‌شود تمام دستگاه‌هایی که از قبل وظایف آن‌ها مشخص‌شده باید برای اجرای فاز دوم این زائرسرا کار خود را آغاز کنند.

وی اضافه کرد: اجرا و ساخت قطعه دوم این زائرسرا نیازمند تأمین نقدینگی است که باید توسط دستگاه‌های موردنظر در این زمینه موردتوجه قرار بگیرد و امیدواریم این موضوع در نشستی که پیش از پایان سال برگزار می‌کنیم، تعیین و تکلیف شود.

محمدحسین هادی لو مسئول مهندسی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین نیز در این نشست با گزارشی از وضعیت اجرای زائرسرای خرمشهر گفت: این طرح در سه قطعه طراحی‌شده که قرار است اعتبارات آن با همکاری سپاه، استانداری و شهرداری‌های قزوین، محمدیه و الوند تأمین و اجرا شود.

وی افزود: قطعه اول این طرح در سه هزار و 150 مترمربع بنا احداث‌شده و 800 زائر عادی و 200 نفر به‌صورت کف‌خواب در آن پذیرش می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: برای این فاز چشمه‌های سرویس بهداشتی، حمام و نمازخانه اجرا شده و همچنین تمام ساختمان‌ها نیز به امکاناتی چون پتو و کولرگازی مجهز شده است.

وی تشریح کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع احداث‌شده که 900 متر آن حصار کشی دارد و اکنون برای نزدیک 5000 مترمربع از آن نیز محوطه‌سازی شامل آسفالت، جدول کاری و فضای سبز ایجاد شده است تا زائران مناطق عملیاتی یک تا دو شب در آن اسکان یابند.

هادی لو خاطرنشان کرد: قطعه اول این پروژه با 50 میلیارد ریال اعتبار تکمیل‌ شده و قطعه دوم آن‌که شامل ساخت 34 سوئیت 50 متری با 35 میلیارد ریال است و همچنین قطعه سوم شامل نمازخانه بزرگ، ساختمان اداری، آشپزخانه و محل سرو غذا در صورت تأمین اعتبار برای سال آینده اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما