شناسهٔ خبر: 24236783 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| طرح مراقبت‌های بهداشتی ویژه مردان اجرا شد

R41363/P1336/S6,53/CT11

مدیر گروه سلامت خانوده معاونت بهداشتی استان بوشهر گفت: با هدف پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماریهای مردان طرح مراقبت‌های بهداشتی در تمام گروه‌های سنی مردان استان بوشهر اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آزیتا انارکی صبح امروز در نشست با کارشناسان حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ورزش، کلید طلایی سلامت مردان است اظهار داشت: اول تا هفتم اسفندماه به عنوان هفته ملی سلامت مردان ایران نامگذاری که امسال شعار "ورزش، کلید طلایی سلامت مردان" انتخاب شده است.

وی بیان کرد: در کشور دوازدهمین سالی است که هفته اول اسفند ماه به عنوان هفته ملی سلامت مردان ایران با هدف حساس سازی مردان نسبت به سلامت خود نامگذاری شده است.

مدیر گروه سلامت خانوده معاونت بهداشتی در خصوص  با تاکید بر توجه به جلوگیری از فاکتورهای خطر در حوزه مردان خاطر نشان کرد: مردان نسبت به زنان در معرض فاکتور‌‌های خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات رفتاری غلط  درآن‌ها بیشتر است.

 انارکی با بیان اینکه توجه  به سلامت مردان بسیار ضرروی است تصریح کرد :‌ عوامل خطر مهمی مانند چاقی و چاقی شکمی، فشارخون بالا و دیابت تا مشکلات روانی اجتماعی، اسکلتی عضلانی به عنوان مهمترین علل شیوع بیماری در مردان ذکر شده است.

وی از جمله مهم‌ترین اقدامات در حال اجرای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با هدف پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماریهای مردان را  انجام مراقبت‌های بهداشتی در تمام گروه‌های سنی مردان عنوان کرد.

مدیر گروه سلامت خانوده معاونت بهداشتی اظهار کرد : متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت یا خانه بهداشت محل سکونت خود، ضمن تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت، کلیه مراقبت‌های متناسب با گروه سنی خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

انارکی با بیان اینکه برای مردان 30 تا 60 سال به منظور ارزیابی عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی، آزمایش قند خون و کلسترول رایگان انجام می‌شود گفت: در صورت لزوم کارشناسان تغذیه و روان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت مشاوره های لازم را به صورت رایگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما