شناسهٔ خبر: 24232021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی هیات رییسه مجلس:

رد پایی از خارج از کشور در حوادث خیابان پاسداران وجود دارد

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: رد پایی از خارج از کشور در حوادث خیابان پاسداران وجود دارد که باید بررسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز-چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در مورد حوادث دوشنبه و سه شنبه شب خیابان پاسداران گفت: وقایع دو شب گذشته خیابان پاسداران ربطی به اتفاقات 10 روز گذشته در مورد دراویش ندارد.
سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به این که در این زمینه ارتباطاتی با خارج از کشور وجود دارد که باید بررسی شود، در جلسه غیرعلنی صبح امروز، علی لاریجانی گزارشی از اغتشاشات دوشنبه شب خیابان پاسداران و اقداماتی که نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام دادند به نمایندگان ارائه کرد.
وی اظهارداشت: جواد کولیوند رییس کمیسیون شوراها هم که در جلسه شورای تامین حضور داشته، گزارشی از این جلسه را به نمایندگان ارائه کرد.
نعمتی افزود: همچنین جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس صبح امروز با توجه به اهمیت موضوع با حضور مسئولین امنیتی و انتظامی تشکیل و قرار شد این کمیسیون جمع‌بندی خود را به جلسه علنی مجلس ارائه کنند تا به استحضار مردم برسد.
سخنگوی هیات رییسه مجلس اظهار کرد: نیروی انتظامی 300 نفر را در حوادث خیابان پاسداران دستگیر کرده است، سه نفر از نیروی انتظامی و دو بسیجی در این حادثه شهید و 35 مامور نیروی انتظامی نیز مجروح شدند.
نعمتی درمورد مجروحان دراویش این حادثه گفت: آن ها خودشان با شمشیر و آلات دیگر اقدام به ضرب و شتم کردند. در این حادثه حتی یک گلوله هم شلیک نشده است.
نعمتی گفت: در پاسگاه گاندی نیروی انتظامی به دو پراید مشکوک می‌شود و آنها را تعقیب می‌کند که یکی از آنها خراب می‌شود، یکی از پرایدها را می‌گذارند و سوار پراید بعدی می‌شوند و در فاصله چند ساعت به پاسگاه مراجعه می‌کنند و می‌گویند خودروی ما به سرقت رفته که بعد از بررسی می‌بینند این همان خودرویی است که خراب شده و یکی از سارقین که جزو دراویش است بازداشت می‌شود و بعد از آن هم تعدادی به سهم‌خواهی از او و برای اینکه آزاد شود به پاسگاه مراجعه می‌کنند و ماجرا از اینجا شروع می‌شود.
سخنگوی هیات رییسه مجلس ادامه داد: این وقایع به اتفاقات 10 روز قبل ربطی ندارد، دستگاه‌های امنیتی و قضایی تکلیف‌شان را می‌دانند، به نظر می‌رسد در این زمینه از حلم نظام سوء استفاده کردند.
وی گفت: فردی که ماموران را زیر گرفته برادر همان سارق است و این وقایع با خارج از کشور هم ارتباطاتی دارد که باید بررسی شود.
سیام**9121**1058

انتهای پیام /*

نظر شما