شناسهٔ خبر: 24227717 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بحران مسلمانان روهينگيا همچنان ادامه دارد

سازمان پزشکان بدون مرز تاکيد کرد بحران اقليت مسلمان روهينگيا در ميانمار به پايان نرسيده است و آوارگان همچنان از بيم خشونت ها در حال فرار به بنگلادش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پايگاه خبري العهد ، سازمان پزشکان بدون مرز تاکيد کرد بحران اقليت مسلمان روهينگيا در ميانمار به پايان نرسيده است و آوارگان روهينگيا همچنان از بيم خشونت ها در حال فرار از ميانمار به بنگلادش هستند.
اين سازمان در بيانيه اي اعلام کرد اگرچه اخيرا شمار زيادي از آوارگان روهينگيا به بنگلادش فرار کرده اند اما همچنان شاهد هستيم هر هفته صدها نفر از آنها با عبور از رودخانه ناف وارد اين کشور مي شوند. آوارگان جديد با همان ناامني ها، تهديدات و حملاتي روبرو هستند که در داخل خانه هاي خود در روستاهايي که از آنها فرار کردند، روبرو بودند.
در اين بيانيه اي آمده است از آغاز بحران اخير، حدود 700 هزار آواره روهينگيايي از بيم کشتار به دست ارتش ميانمار وارد بنگلادش شده اند.
بيانيه سازمان پزشکان بدون مرز همزمان با اتخاذ نخستين اقدامات دولت بنگلادش براي بازگرداندن آوارگان روهينگيايي به ميانمار منتشر شد.
مقامات بنگلادش جمعه گذشته فهرستي از اسامي هزار و 673 خانواده يعني 8 هزار و 32 نفر به عنوان نخستين گروه از اوارگان روهينگيايي که قرار است به ميانمار بازگردند، ارائه کردند تا بدين ترتيب توافقنامه امضاء شده بين دولت هاي ميانمار و بنگلادش در نوامبر سال گذشته اجرايي شود.
بنا بر گزارش سازمان پزشکان بدون مرز، جنايات ارتش ميانمار در فاصله ماه هاي اوت و سپتامبر گذشته باعث مرگ بيش از 9 هزار روهينگيايي شده است. حدود يک ميليون مسلمان روهينگيايي که بر اساس قانون ميانمار در سال 1982 از حق شهروندي محروم شده اند، در اردوگاه هايي در ايالت آراکان ساکن هستند و ميانمار اقليت روهينگيا را مهاجران غير قانوني مي داند که از بنگلادش وارد ميانمار شده اند. اين درحالي است که سازمان ملل اعلام کرده است اقليت مسلمان روهينگيا بيش از هر اقليت ديگري در جهان مورد ظلم و ستم واقع شده اند.

نظر شما