شناسهٔ خبر: 24228825 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مسلمانان روهینگیا همچنان از بیم خشونت‌ها در حال فرار از میانمار به بنگلادش هستند

ابنا

از آغاز بحران اخیر، حدود ۷۰۰ هزار آواره روهینگیایی از بیم کشتار به دست ارتش میانمار وارد بنگلادش شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سازمان پزشکان بدون مرز تاکید کرد بحران اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار به پایان نرسیده است و آوارگان روهینگیا همچنان از بیم خشونت‌ها در حال فرار از میانمار به بنگلادش هستند.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد اگرچه اخیرا شمار زیادی از آوارگان روهینگیا به بنگلادش فرار کرده‌اند اما همچنان شاهد هستیم هر هفته صدها نفر از آنها با عبور از رودخانه ناف وارد این کشور می‌شوند. آوارگان جدید با همان ناامنی‌ها، تهدیدات و حملاتی روبرو هستند که در داخل خانه‌های خود در روستاهایی که از آنها فرار کردند، روبرو بودند.

در این بیانیه ای آمده است از آغاز بحران اخیر، حدود ۷۰۰ هزار آواره روهینگیایی از بیم کشتار به دست ارتش میانمار وارد بنگلادش شده‌اند.

بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز همزمان با اتخاذ نخستین اقدامات دولت بنگلادش برای بازگرداندن آوارگان روهینگیایی به میانمار منتشر شد.

مقامات بنگلادش جمعه گذشته فهرستی از اسامی هزار و ۶۷۳ خانواده یعنی ۸ هزار و ۳۲ نفر به عنوان نخستین گروه از اوارگان روهینگیایی که قرار است به میانمار بازگردند، ارائه کردند تا بدین ترتیب توافقنامه امضاء شده بین دولت‌های میانمار و بنگلادش در نوامبر سال گذشته اجرایی شود.

بنا بر گزارش سازمان پزشکان بدون مرز، جنایات ارتش میانمار در فاصله ماه های اوت و سپتامبر گذشته باعث مرگ بیش از ۹ هزار روهینگیایی شده است. حدود یک میلیون مسلمان روهینگیایی که بر اساس قانون میانمار در سال ۱۹۸۲ از حق شهروندی محروم شده اند، در اردوگاه هایی در ایالت آراکان ساکن هستند و میانمار اقلیت روهینگیا را مهاجران غیرقانونی می‌داند که از بنگلادش وارد میانمار شده‌اند. این درحالی است که سازمان ملل اعلام کرده است اقلیت مسلمان روهینگیا بیش از هر اقلیت دیگری در جهان مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند.

............
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما