شناسهٔ خبر: 24223733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

شهادت ۳ مأمور پلیس و ۲ بسیجی در اغتشاش خیابان پاسداران

صاحب‌خبر -
 

سرویس حوادث: تجمع دراویش گنابادی عصر و پریشب در محدوده خیابان پاسداران و در اطراف محل اقامت دکتر نورعلی تابنده به درگیری با پلیس و نهایتاً به شهادت رسیدن ۳ مأمور نیروی انتظامی انجامید.
به گزارش منابع خبری، در برخورد خشونت‌آمیز طرفین، در دو مرحله یک اتوبوس به سمت تجمع نیروهای انتظامی حرکت کرد و مأموران را زیر گرفت که این رخداد به شهادت ۲ نیروی یگان امداد و یک سرباز وظیفه انجامید.
همچنین در رویدادی مشابه یک خودرو سمند یک بسیجی را زیر گرفت و بسیجی دیگری در درگیری به شهادت رسید در این تنش‌ها همچنین ۳۰ مأمور پلیس و شماری از دراویش مجروح شدند.
نیروی انتظامی شمار دستگیرشدگان را ۳۰۰ نفر اعلام کرد که رانندگان اتوبوس و سمند مهاجم نیز از جمله دستگیرشدگان هستند.
در این درگیری‌ها، تعداد زیادی خودرو و موتورسیکلت خسارت کلی دید یا به آتش کشیده شد. همچنین رفت و آمد منطقه‌ برای ساعاتی مختل شد.
توضیحات یکی از دراویش درباره اغتشاشات پاسداران
یکی از دراویش با اشاره به شهادت‌رسیدن مأموران نیروی انتظامی در اغتشاشات پریشب خیابان پاسداران تهران، اظهار کرد: این اتفاق باعث ناراحتی دراویش نیز شده است، در مسلک و مرام دراویش انجام چنین حرکت‌هایی جایی ندارد.
فرهاد نوری در گفتگو با ایسنا با تأکید بر اینکه هیچگاه خشونت در مسلک دراویش نبوده است، به اتفاقات پریشب خیابان پاسداران تهران و به شهادت رسیدن ۵ تن که ۳ نفر از آنها مأموران انتظامی بودند، اشاره کرد و با بیان اینکه دروایش هیچگاه آغازکننده خشونت نبودند، اظهار کرد: دراویش هیچگاه نمی‌خواستند که این اتفاقات بیفتد. آنها همواره تجمعاتی مسالمت‌آمیز داشته‌اند، اما درباره اتفاقات پریشب باید دید که چه کسانی می‌خواهند از این اغتشاشات سود ببرند و تقصیر را برگردن دراویش بیندازند.
وی افزود: هیچ کسی موافق خشونت نیست و حتی یک مورد پیدا نمی‌شود که دراویش آغازکننده خشونت، اغتشاش و ضرب و شتم باشند.
وی ادامه داد: فرمانده انتظامی تهران در گفتگویی که با دراویش داشتند، تضمین دادند که هیچ اتفاقی برای دراویش نمی‌افتد و امنیت منطقه را برعهده گرفتند.
وی تأکید کرد که آغازکننده ماجرای پریشب نه نیروی انتظامی و نه دراویش بودند.
نوری با تکذیب هرگونه عاملیت به شهادت رسیدن مأموران نیروی انتظامی توسط دراویش در تهران، اظهار کرد: اتفاقی که دوشنبه شب افتاد باعث ناراحتی ما شد، در مسلک و مرام درویش‌ها انجام چنین حرکت‌هایی وجود ندارد. دراویش هیچگاه خشونت‌طلب و عامل آغازکننده درگیری نبودند.
روایتی دیگر:
دوشنبه‌شب تا صبح بر خیابان پاسداران چه گذشت؟
اتفاقات عجیب و باورنکردنی خیابان پاسداران را احتمالا تا الان از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها دنبال کرده‌اید؛ این روایت هم متعلق به خبرگزاری تسنیم است که بیشتر به حوادث دوشنبه‌شب تا صبح سه‌شنبه مربوط می‌شود ‎:‎
به دنبال عملیات پلیس، دراویشی که از روز دوشنبه با اقداماتی اخلال‌گرانه در محدوده خیابان پاسداران تعدادی از خیابان‌های فرعی را مسدود کرده بودند و با روشن کردن آتش و ایجاد موانع باعث سلب آرامش اهالی شده بودند، متفرق و تعدادی هم دستگیر شدند‎ .‎براساس این گزارش، به دلیل چندین حمله از سوی این افراد به نیروهای پلیس و زیر گرفتن ماموران متاسفانه علاوه بر ۳ نیروی پلیس، یکی از نیروهای بسیج نیز به شهادت رسید‎.
‎در حال حاضر با اتمام عملیات پلیس، نیروهای شهرداری در حال پاکسازی گلستان هفتم و انتقال چندین خودروی به آتش کشیده شده هستند‎.
‎تعدادی از ماموران پلیس، نیروهای بسیج و دستگیرشدگان نیز با توجه به درگیری‌های رخ داده به مراکز درمانی منتقل شدند‎.‎‏ بر اساس این گزارش دراویش حاضر در محل با ایجاد موانع و روشن کردن آتش در سرتاسر این خیابان فرعی، این مسیر را مسدود کرده‌اند‎. ‎پلیس بارها از این افراد خواسته تا برای برقراری مجدد نظم و آسایش ساکنان از محل متفرق شوند‎. ‎پلیس همچنین چندتن از این افراد که به انواع سلاح سرد مجهز بودند را دستگیر کرد.‏
دراویش آشوب‌گر خودروی یکی از ساکنین محل را به آتش کشیدند‎.
‎علاوه بر اتوبوس معروف و یک پراید، یک خودروی سمند سفید هم به ماموران حمله ور شد و جمعی از آنان را مجروح کرد که این تعداد حملات از این دست را به سه می‌رساند‎.
‎سردار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد: بالغ بر ۶۰ نفر از اعضای فرقه دراویش که در محدوده پاسداران دست به آشوب زده‌اند، دستگیر شده‌اند‎. وی با بیان اینکه تلاش پلیس برای کمترین آسیب به مردم در محل است، تصریح کرد: برخی دراویش درحال تهیه کوکتل مولوتوف بودند و برخی باشمشیر رجزخوانی می‌کردند، برخی بر روی پشت بام منازل مردم بودند وبرخی هم متواری شدند‎.‎ سردار منتظرالمهدی ادامه داد: پلیس برای متفرق شدن دراویش و عدم مزاحمت برای ساکنین محل ضرب الاجل صادر کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما