شناسهٔ خبر: 24223214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار اصفهان:

هواپیمای شرکت آسمان در 30 متری قله کوه و درارتفاع 13 هزار پایی سقوط کرده است

اصفهان-ایرنا- استاندار اصفهان گفت :هواپیمای شرکت آسمان در قسمت شمال کوه نقل و 30 متر پایین تر از نوک قله و در ارتفاع 13 هزار پایی مرز بین استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد سقوط کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن مهر علیزاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیدا شدن لاشه هواپیمای ATR72 هواپیمایی آسمان مسیر تهران- یاسوج افزود: عملیات برای یافتن اجساد سرنشینان و جعبه سیاه هواپیما آغاز شده است.
پس از اقدامات وسیع و پیگیری های فراوان و 48 ساعت تلاش بی وقفه همه عوامل اجرایی، امدادی، نظامی و انتظامی و مدیریت بحران لاشه هواپیما پیدا شد.
وی با بیان اینکه بقایای هواپیما در ارتفاع چهار هزار متری منطقه نقل پیدا شده است، تصریح کرد: از روز گذشته چندین سورتی پرواز بر فراز منطقه صورت گرفت که اینجانب در برخی از این پروازها حضور داشتم و سپس در جلسه ای که با جانشین نیروی زمینی و فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار و نقاط و کدها در نقشه ها بررسی شد.
مهرعلیزاده اضافه کرد: تمام عکس های گرفته شده توسط پهپادها بررسی و در نهایت منجر به کشف لاشه هواپیما در ارتفاعات نُقُل توسط بالگرد سپاه شد.

** حضور2 هزار نیروی امدادی ، انتظامی و نظامی در محل حادثه
استاندار اصفهان همچنین درخصوص مدت زمان اجرای عملیات تا حصول به نتیجه کامل و کشف اجساد مسافران اظهار کرد: تمامی تلاش ما و بیش از 2 هزار نفر از عوامل امدادی، نظامی و انتظامی، اجرایی و عملیاتی، تسریع در انجام عملیات و به نتیجه رسیدن سریع اقدامات است اما مدت زمان آن بستگی به وضعیت آب و هوای منطقه با توجه به ملتهب بودن اوضاع جوی ارتفاعات دنا دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دمای هوا بسیار پایین است به احتمال زیاد همه سرنشینان جان خود را از دست داده اند.
مهرعلیزاده افزود: تا عصر امروز تخلیه منطقه از کوهنوردان، تکاوران ارتش و نیز سرنشینان هواپیما صورت خواهد گرفت اما خروج و انتقال جان باختگان و کشف جعبه سیاه زمان بر است.
وی ادامه داد: عملیات انتقال اجساد تا امشب ادامه دارد و فردا نیز تا 11 صبح عملیات انتقال انجام خواهد شد ولی از اواسط روز آینده هوا نامساعد خواهد شد و عملیات برای 2 روز (احتمالا تا صبح روز جمعه) متوقف خواهد شد و پس از بهبود شرایط جوی در ارتفاع مذکور از سر گرفته می شود.
وی با بیان اینکه این کار نتیجه هماهنگی بسیار خوب همه عوامل امدادی، اجرایی و انتظامی از جمله نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، اورژانس و هلال احمر بوده است بیان کرد: از همه گروه های تجسس، امدادگران و نیروهای نظامی و انتظامی تشکر می کنم و اعلام می دارم که عملیات جست وجو تا حصول به نتیجه کامل و انتقال اجساد و پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما ادامه خواهد داشت.
وی گفت: با توجه به شدت برخورد هواپیما به احتمال زیاد شناسایی اجساد نیاز به انجام آزمایش های DNA دارد و با توجه به وجود برف سنگین و نامساعد شدن شرایط جوی جمع آوری آن ها کاری سخت و زمان بر خواهد بود ؛ هم اکنون نیروهای امدادی اورژانس، هلال احمر و بالگردها در محل حاضر هستند.
هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح روز یکشنبه از رادار خارج شد و در منطقه کوهستانی دنا کوه از توابع شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان سقوط کرد.
سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی با افزون بر پنج هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت، 150 آبادی و روستا، چهار شهر و چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا با دارا بودن افزون بر 108 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
گ/7135/ 6022

انتهای پیام /*

نظر شما