شناسهٔ خبر: 24216473 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| بازرسی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های استان مرکزی افزایش می‌یابد

R41371/P1357/S6,73/CT11

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با بیان اینکه ستاد صیانت استان مرکزی با عضویت ۲۰ دستگاه تشکیل شده است گفت: بازرسی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های استان مرکزی افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، غلامرضا فتح‌آبادی در کارگروه بانوان و خانواده و ستاد صیانت از حقوق شهروندی اظهار داشت: ستاد صیانت از حقوق شهروندی از سال 87 برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از حقوق شهروندی در این استان تشکیل شده است.

وی افزود: نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، آگاهی مردم از حقوق، تقویت زیر ساخت‌های مردمی و تقویت بازرسی‌های سرزده از دستگاه اجرایی از جمله اقدام‌های استانداری مرکزی برای تحقق حقوق شهروندی در استان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: 20 دستگاه اجرایی در استان مرکزی عضو ستاد صیانت از حقوق شهروندی هستند و برنامه‌های این ستاد توسط این دستگاه‌ها دنبال می‌‍شود.

فتح‌آبادی بیان کرد: از جمله اقدام های استان برای افزایش رضایتمندی عمومی و تحقق حقوق شهروندی فعال کردن شورای توسعه مدیریت و شورای راهبردی استان، سرکشی سرزده از دستگاه‌ها و ایجاد میز خدمت است.

وی ادامه داد: بسترسازی برای تحقق حقوق شهروندی، حق برخورداری از کرامت انسانی، حق آگاهی به موقع از تصمیمات، حق اشخاص توان‌خواه و حق خسارت‌های وارده از جمله مصادیقی است که در منشور حقوق شهروندی دنبال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی عنوان کرد: بازدید سرزده از دستگاه‌های اجرایی برای تحقق حقوق شهروندی از یک ماه گذشته در استان مرکزی آغاز شده و تا کنون از 10 نهاد بازدید شده که هر هفته از سه دستگاه اجرایی بازرسی به عمل می‌آید.

فتح‌آبادی خاطرنشان کرد: بازرسی از دستگاه‌ها از سال آینده به صورت متمرکز و با پوشش یک برنامه منسجم و عملیاتی انجام شود.

وی اضافه کرد: مجوز 3 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در استان مرکزی صادر شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما