شناسهٔ خبر: 24210949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنرانی سید حسن نصرالله با محوریت انتخابات لبنان برگزار شد

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با محوریت انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ لبنان انجام شد.

صاحب‌خبر -

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله با محوریت انتخابات لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان که به موضوع تشریح  نامزد‌های این حزب برای انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ لبنان اختصاص داشت، برگزار شد.

وی با تاکید به اینکه تنها به اعلام نامزد های حزب الله اکتفا می کند، افزود: نامزدهای حزب الله را اعلام خواهم کرد و نه نامزدهای همپیمانان یا آنهایی که مورد حمایت ما هستند. هنگامی که فهرست ها کامل شود همه نامزدها مربوط به دوستان و همپیمانان اعلام خواهد شد. اسامی را اعلام می کنم اما عناوین اساسی که حزب الله ضمن برنامه انتخاباتی در راستا آن حرکت خواهد کرد را به زمان دیگر موکول می کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت:  ما تصمیم  گرفته ایم که به صورت جداگانه میان وزارت و نمایندگی پارلمان در سطح مسئولان حزب الله  اقدام کنیم.

سید حسن نصرالله  به پست وزیری یکی از اعضای سابق پارلمان لبنان و نماینده حزب الله اشاره کرد و گفت: یکی از وزیران ما در دولت آینده برادر محمد فنیش خواهد بود از همین رو برای پارلمان نامزد نخواهد شد و از زحمات پارلمانی اش تشکر می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی نمی خواهد دیگر در پارلمان حضور یابند تصریح کرد: برخی از برادران مانند سید حسین الموسوی خواستار این شدند که در دور جدید پارلمان نامزد نشوند و تصمیم گرفتند که در سطح رهبری حزب الله مشارکت داشته باشند  و ما هم بدین خاطر از  زحماتی که در دوره نمایندگی اش کشیده است قدردانی می‌کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: بر اساس تفاهم میان جنبش امل و حزب الله در جبل لبنان ، هرکدام از ما در پارلمان یک نماینده خواهیم داشت و بدین سان  از بلال فرحات به خاطرات تلاش های قبلی اش تشکر می‌کنیم.

سید حسن نصرالله  با رونمایی از چهره های جدید تاکید کرد: به منظور دادن فرصت به افراد، حزب الله به چهره های جدید روی آورده است. به هر حال انتخابات پارلمانی فعالیت سیاسی است و حزب الله افرادی را که  کفایت نمایندگی داشته باشد را از میان اعضایش انتخاب می کند.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین به برخی از دشمنی ها و غرض ورزی ها اشاره کرد و گفت : همه می دانند که طی سالیان دراز، صدها میلیون دلار برای خدشه وارد کردن به وجهه حزب الله هزینه شده است، بنابراین دور از انتظار نیست که  هجمه گسترده ای علیه برادران نماینده به منظور تخریب وجهه آنها صورت گیرد، بنابراین مردم باید متوجه آن باشند. چرا که ما بحث و بررسی دقیقی در پرونده برادران انجام دادیم و آنها مورد اعتماد ما هستند.

نصرالله اعلام کرد:  نامزدهای حزب الله در حوزه سوم بقاع حسین الحاج حسن، علی المقداد، سید ابراهیم الموسوی و ایهاب حماده هستند. نامزد حوزه اول بقاع انور حسین جمعه. نامزد حوزه بعبدا حاج علی عمار. نامزد حوزه جبیل کسروان شیخ حسین زعیتر، نامزد حوزه دوم بیروت حاج امین شری. نامزدهای حوزه سوم جنوب حاج محمد رعد، حسن فضل الله و علی فیاض. نامزدهای حوزه دوم جنوب سید نواف الموسوی و مهندس حسین جشی هستند.

انتهای پیام/

برگزاری سخنرانی سید حسن نصرالله با محوریت انتخابات لبنان

 

 

 

نظر شما