شناسهٔ خبر: 24213466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

از سوی سید حسن نصرالله:

اسامي نامزدهاي حزب الله در انتخابات پارلمان لبنان اعلام شد

دبيرکل جنبش حزب الله لبنان روز دوشنبه اسامي نامزدهاي اين جنبش در انتخابات پارلماني لبنان را که قرار است ماه مه آينده برگزار شود، اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله دبيرکل جنبش حزب الله لبنان روز دوشنبه اسامي نامزدهاي اين جنبش در انتخابات پارلماني لبنان را که قرار است ماه مه آينده برگزار شود، اعلام کرد.

وی گفت: ما امروز ترجيح داديم سنگيني مسؤولیت ها را تقسيم کنيم و از اين تجربه به مدت چهار سال استفاده مي کنيم تا کسي که نماينده هست ديگر وزير نباشد.

دبيرکل جنبش حزب الله لبنان افزود: حسين الموسوي نماينده پارلمان ترجيح داد به کادر رهبري اين جنبش بازگردد و کار پارلماني را رها کرد.

وي اظهار داشت: در چارچوب تفاهم بين جنبش «امل» و «حزب الله» در برخي حوزه ها به ويژه در «بعبدا» که داراي دو نماينده است قرار شد يکي از آن جنبش حزب الله و ديگري از آن «امل» باشد.

سيد حسن نصرالله تاکيد کرد: انتخابات شوراي شهر با انتخابات پارلماني تفاوت دارد زيرا انتخابات پارلماني وجهه سياسي دارد و کسي که نماينده پارلمان مي شود در واقع نماينده همه مردم لبنان است. جنبش حزب الله لبنان نماينده طرفدارانش است و اين حزب نمايندگاني را براي پارلمان انتخاب مي کند تا نماينده آن باشد و اين مسئوليت را تحمل کند. 

دبيرکل جنبش حزب الله لبنان خاطرنشان ساخت: برخي صدها ميليون دلار براي تخريب جايگاه اين جنبش، رهبران و مسؤولان آن از طريق ترويج شايعه درباره رهبران آن هزينه مي کنند. ارتش هاي سايبري و الکترونيکي رژيم صهيونيستي و کشورهاي حوزه خليج فارس نيز براي بسيج افکار عمومي عليه ما فعاليت مي کنند.

وی ادامه داد: طبيعي است که از همين امشب حملات در فضاي مجازي به طور هدفمند و برنامه ريزي شده عليه نامزدهاي حزب الله در انتخابات پارلماني آغاز شود. ما ادعا نمي کنيم که افراد معصومي را معرفي مي کنيم ولي مدعي هستيم که ما پرونده ها و سابقه افرادي را که انتخاب مي کنيم به خوبي بررسي کرده ايم. نامزدهاي ما مورد اعتماد ما هستند و ما به آنها اعتماد داريم که اين مسؤوليت را بر عهده آنها قرار مي دهيم.

نامزدهاي جنبش حزب الله لبنان در انتخابات پارلماني عبارتند از: حسن حاج حسن ، علي المقداد ، ابراهيم علي الموسوي ، ايهاب حماده در بعلبک الهرمل و انور حسين جمعه در حوزه زحله و علي عمار در حوزه بعبدا.

حسين محمد زعيتر در حوزه جبيل کسروان، امين شري در حوزه دوم بيروت، محمد رعد و حسن فضل الله و عل فياض در حوزه سوم جنوب و نواف الموسوي و حسين جشي در حوزه دوم جنوب نامزد پارلمان لبنان شدند./980/ب102/د

نظر شما