شناسهٔ خبر: 24202727 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه اخذ استاد راهنمای تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد طراحی شد

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه ای برای اخذ استاد راهنمای دانشجویان تحصیلات تکمیلی طراحی شده، به طوری که دانشجویان به راحتی استاد راهنمای خود را انتخاب می کنند و هر عضو هیات علمی بیش از هشت دانشجو را نمی تواند راهنمایی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر افزود: سرانه دانشجویان دانشگاه های دولتی مبلغی افزون بر 12 میلیون تومان برای هر دانشجوست و این سرانه برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به سه میلیون تومان نمی رسد، از این رو مدیریت هزینه در دانشگاه دولتی دشوار است.
وی اظهار کرد: برای مدیریت هزینه در دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح ساختار و چابک سازی صورت گرفته و چند سامانه متمرکز نیز که امکان نظارت سیستمی را به دانشگاه آزاد اسلامی می دهد مانند سامانه خرید دارایی، حقوق و دستمزد طراحی شده که اثرات آن به زودی مشخص می شود.
رهبر با بیان اینکه برای مدیریت هزینه در دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح ساختار و چابک سازی صورت گرفته است، ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه مسئله محور باید به نحوی برنامه ریزی کرد که برای گسترش ارتباط با صنعت و جامعه ارتباط بهتر برقرار کرد.
به گفته وی، باید دست به طراحی خوشه های صنعتی زده شود و از توان مردم برای حل مشکلات جدی استان همدان یعنی بیکاری بهره جست.
رهبر ادامه داد: با توجه به پتانسیل موجود و حمایت های استاندار همدان، برای فروش محصول دانش بنیان در این استان، پتانسیل و امکانات خوبی وجود دارد و از این توان می شود برای درآمدزایی و حل مشکل مردم استفاده کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی هدف فقط درآمدزایی نیست، هدف حل مشکل مردم است و باید برنامه سال آینده در استانها خیلی دقیق و عملیاتی نوشته شود و باید به سمت درآمدهای دانش بنیان حرکت کرد و در این راستا نباید از خدمت رسانی به مدارس سما با در اختیار قرار دادن امکانات آزمایشگاهی غافل شد.
رهبر افزود: مدیریت هزینه یکی از راهکارهای جدی دانشگاه آزاد اسلامی است و مسائل اصلی دانشگاه مسائل فرهنگی است، در همین راستا وظایف هیات امناء تبیین سیاست های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی تصریح کرد: امروز 20 هزار نفر دانشجوی دکترای بیکار و 47 هزار نفر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری در سطح کشور داریم و اگر برای آنها فکری نشود برای کشور ایجاد بحران خواهد کرد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مشکل حل شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هزینه های فرهنگی باید دقت نظر صورت پذیرد و هزینه فرهنگی در بودجه امسال قابل ذخیره سازی است.
رهبر اظهار کرد:امروز نیاز کشور لشکر دانشجویی نیست، دانشگاه آزاد اسلامی زمانی وارد عرصه آموزش تحصیلات تکمیلی در کشور شد که نیاز اساسی بود و به خوبی انجام وظیفه کرد، اما امروز باید دانشگاه آزاد اسلامی تغییر ماموریت از آموزش به پژوهش دهد.
وی تاکید کرد: ماموریت ما امروز در دانشگاه آزاد اسلامی حل مسئله مردم یعنی اشتغال و درآمدزایی است و اگر در این مسیر موفق نباشیم درست عمل نکرده ایم.
فراهنگ ** 9022 ** 1071

انتهای پیام /*

نظر شما