شناسهٔ خبر: 24182010 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| هوش و فرصت طلبی، تدبیر ذوب‌آهن

R41346/P1486/S6,51/CT7

ذوب‌آهن اصفهان در روز دوم از دور رفت لیگ قهرمانان آسیا، میزبان لوکوموتیو تاشکند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیماصفهان، رقابت‌های روز دوم از دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از روز سه‌شنبه 30 بهمن آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف تیم لوکوموتیو تاشکند می‌رود.

هوش، تجربه و فرصت طلبی؛ مثلث پیروزی ذوب آهن

ذوب‌آهن که به ناچار جایگزین تیم نفت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شده؛ پس از شکست در  روز نخست دور رفت مسابقات، حالا باید آماده نبرد در دومین روز مقابل نماینده ازبکستان شود.

سبزپوشان اصفهانی که در نخستین قدم از مرحله گروهی به مصاف تیم الدحیل قطر رفته بودند، با وجود آنکه می‌توانستند پیروز میدان باشند، تن به شکستی تلخ و سنگین دادند تا ادامه کار برای آن‌ها سخت شود.

شاگردان قلعه‌نویی در دیدار با تیم الدحیل قطر؛ با وجود آنکه به راحتی می‌توانستند صاحب هر 3 امتیاز بازی شوند، اما روی چند اشتباه بچه گانه و تاکتیک اشتباهی که در نیمه دوم انتخاب کرده بودند، بازی را واگذار کردند.

ذوب‌آهن تیمی است که به مرور در طول لیگ به ویژه با شروع نیم فصل توانست به فرم دلخواه خود نزدیک شده و از هماهنگی و نظم تیمی نسبتاً مناسبی برخوردار شود. سرعت تغییر شکل تاکتیکی این تیم از دفاع به حمله و برعکس به ویژه در مورد نخست؛ درخور توجه است.

سبزپوشان اصفهانی می‌توانند با سرعت بالایی از فاز تدافعی به حالت حمله در آمده و با تعداد نفرات بالا به دروازه حریفان حمله کنند و همین سرعت و تعداد نفرات بالا آن‌ها را در ضد حملات بسیار خطرناک می‌کند. اما ضعف اصلی ذوب‌آهن، ‌شکننده بودن همین هماهنگی و نظم تیمی آنها در بازی‌های پرفشار است.

شاگردان قلعه‌نویی زمانی که تحت پرس و فشار سنگین تیم حریف قرار گیرند، تمرکز روانی و نظم تیمی خود را به سرعت از دست داده و اشتباهات وحشتناکی را مرتکب می‌شوند که اغلب تبعات سنگینی به همراه دارد. آن‌ها در 2 بازی گذشته خود نیز دقیقا از همین نقطه ضربه خوردند.

یکی دیگر  از معضلاتی که امیر قلعه‌نویی باید در ادامه راه تیمش در لیگ قهرمانان و لیگ برتر، از میان بردارد میل و اشتهای اندک سبزپوشان در گل زدن و بی‌دقتی مهاجمان این تیم است. 2 ضعفی که اگر حل نشوند ادامه کار را به ویژه در لیگ قهرمانان برای ذوب‌آهن سخت می‌کند.

ذوب‌آهن روز سه شنبه باید به مصاف تیمی برود که از خط حمله قویی برخوردار است. لوکوموتیو تاشکند در این فصل  با 67 گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ ازبکستان بوده و در بازی نخست خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با 5 گل تیم الوحده امارات را در هم کوبید.

این تیم در خط هافبک خود نیز صاحب چند بازیکن خطرناک است، اکرم جون علی بائف هافبک هجومی لوکوموتیو، از مهره‌های کلیدی این تیم بوده و با زدن 2 گل نقش به سزایی در برد پرگل تیمش مقابل الوحده داشت، این بازیکن از قدرت شوت زنی بالایی برخوردار است.

در کنار وی مادات بیکمائف دیگر هافبک این تیم است که با 18 گل زده در فصل گذشته، از گلزنان برتر نماینده ازبک بوده و می‌تواند دردسرهای زیادی برای خط دفاعی ذوب‌آهن ایجاد کند. سبزپوشان اصفهانی اگر می‌خواهند در این دیدار موفق شوند باید پرسینگ را در زمین حریف انجام داده و با قطع ارتباط خط هافبک و حمله تیم لوکوموتیو مانع از خلق موقعیت توسط بازیکنانش شوند.

مهاجمان ذوب‌آهن نیز باید بیشتر قدر موقعیت‌ها را دانسته و با فرصت سوزی کمتر، کار را به اما و اگر واگذار نکنند.

مصدومان و محرومان دیدار

2 تیم برای این دیدار محرومی ندارند و مهران درخشان‌مهر مدافع ذوب‌آهن تنها بازیکن سبزپوشی است که به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده است.

گلزنان برتر

کی‌روش استنلی تنها گلزن ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان با یک گل زده و مرتضی تبریزی با زدن  10 گل برترین گلزن این تیم است.

ترکیب احتمالی ذوب آهن

رشید مظاهری، میلاد فخرالدینی، خالد شفیعی، وحید محمدزاده، حمید بوحمدان، جرج ولسیانی، قاسم حدادیفر، بختیار رحمانی، محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی

دیدارهای آینده گروه B

سه شنبه 15 اسفند

ذوب آهن_ الوحده امارات

الدحیل قطر_ لوکوموتیو تاشکند

دوشنبه 21 اسفند

لوکوموتیوتاشکند_ الدحیل قطر

الوحده امارات_ ذوب آهن

انتهای پیام/م

نظر شما