شناسهٔ خبر: 24179998 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

ذوب آهن محکوم به برد !!

تیم فوتبال ذوب‌آهن برای زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، محکوم به گرفتن امتیاز از لوکوموتیو تاشکند است.

صاحب‌خبر -

تیم فوتبال ذوب‌آهن که در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قافیه را به الدحیل قطر باخت و در دو دقیقه پیروزی یک بر صفر را با شکست سه بر یک عوض کرد، از ساعت ۱۶ فردا دوشنبه سی‌ام بهمن ماه و در هفته دوم مرحله گروهی این مسابقات میزبان تیم لوکوموتیو ازبکستان است.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در این مسابقه محکوم به کسب امتیاز هستند تا همچنان امید خود را برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا زنده نگه دارند.

لوکوموتیو ازبکستان اما شرایط بسیاری خوبی دارد. این تیم در نخستین مصاف آسیایی خود الوحده امارات را با نتیجه پنج بر صفر شکست داد تا با یک شروع طوفانی در صدر جدول گروه B این رقابت‌ها قرار بگیرد و می‌تواند با کسب پیروزی برابر ذوب‌آهن خیال خود را تا حدود زیادی از صعود آسوده کند. کاروان این تیم شب گذشته وارد اصفهان شد و آن‌ها از ساعت ۱۶ امروز یک جلسه تمرینی در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهند کرد.

دیدار ذوب‌آهن ایران و لوکوموتیو ازبکستان را تیمی از داوران چینی قضاوت می‌کنند. در دیگر دیدار گروه B هم الوحده امارات و الدحیل قطر از ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه دوشنبه به مصاف یکدیگر می‌روند.

ذوب‌آهن و تیم‌های ازبکستانی

تیم فوتبال ذوب‌آهن در فصل ۲۰۰۴ لیگ قهرمانان آسیا و در گروه A این مسابقات با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، القطر قطر و الرفاع بحرین هم‌گروه بود. ذوبی‌ها در دیدار رفت برابر پاختاکور و در اصفهان این تیم را با یک گل شکست دادند، اما در خانه حریف با حساب دو بر صفر شکست خوردند. ذوب‌آهن در آن فصل موفق به صعود از مرحله گروهی نشد. پاختاکور اما به عنوان تیم صدرنشین راهی دور بعد شد و با شکست پنج بر یک الوحده امارات در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به نیمه‌نهایی رسید، اما به تیم سئونگنام ایلهوا کره جنوبی باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

در فصل ۲۰۱۰، ذوب‌آهن در گروه B با تیم‌های بنیادکار ازبکستان، الاتحاد عربستان و الوحده امارات هم‌گروه بود. ذوب‌آهن در دیدار رفت برابر بنیادکار در اصفهان با سه گل حسینی، قاضی و خلعتبری پیروز شد و در دیدار برگشت نیز با تک گل محمدرضا خلعتبری به برتری رسید.

ذوب‌آهن به عنوان تیم صدرنشین و بنیادکار به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند، اما در ادامه سرنوشت متفاوتی پیدا کردند. بنیادکار با قبول شکست از الهلال عربستان حذف شد، اما ذوب‌آهن با هدایت منصور ابراهیم‌زاده تا فینال پیش رفت و به نایب‌قهرمانی آسیا رسید.

در فصل ۲۰۱۶ لیگ قهرمانان آسیا، ذوب‌آهن باز هم هم‌گروهی با بنیادکار ازبکستان را تجربه کرد. ذوب‌آهن در بازی رفت در ازبکستان، بنیادکار را با تساوی بدون گل متوقف کرد و در دور برگشت، حریف ازبکستانی را با نتیجه پنج بر دو درهم کوبید. ذوب‌آهن در پایان مرحله گروهی به عنوان تیم صدرنشین راهی دور بعد شد، اما بنیادکار در انتهای جدول رده‌بندی ایستاد و حذف شد.

فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا نیز باز هم با هم‌گروهی ذوب‌آهن و بنیادکار در گروه C با تیم‌های العین امارات و الاهلی عربستان همراه بود. ذوب‌آهن در دیدار رفت با گل‌های جری بنسون و مرتضی تبریزی پیروز شد و در اصفهان نیز این تیم را با نتیجه دو بر یک از پیش رو برداشت. وحید محمدزاده و مرتضی تبریزی گل‌های ذوب‌آهن در این بازی را به ثمر رساندند. البته هیچ کدام از دو تیم جواز صعود از مرحله گروهی را به دست نیاوردند.

برنامه کامل هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:

دوشنبه ۳۰ بهمن ماه

گروه A:

الغرافه قطر – تراکتورسازی ایران، ساعت ۱۸:۳۰

الاهلی عربستان – الجزیره امارات، ساعت ۲۰:۴۰

گروه B:

ذوب‌آهن ایران – لوکوموتیو ازبکستان، ساعت ۱۶

الوحده امارات – الدحیل قطر، ساعت ۱۸:۲۰

سه‌شنبه اول اسفندماه

گروه C:

نسف قارشی ازبکستان – الوصل امارات، ساعت ۱۶:۳۰

السد قطر – پرسپولیس ایران، ساعت ۱۹

گروه D:

العین امارات – الریان قطر ، ساعت ۱۸:۴۰

استقلال ایران – الهلال عربستان، ساعت ۱۹

نظر شما