شناسهٔ خبر: 24177077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارگران و پیمانکاران شهرداری گرگان خواستار مطالبات مالی خود شدند

خبرگزاری شبستان: کارگران و پیمانکاران شهرداری با حضور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان خواستار مطالبات مالی خود شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، کارگران پروژه های زیرگذر دخانیات و روگذر بهارستان، شب گذشته (28 بهمن) در چهل و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی، برای گرفتن حق وحقوق خود در صحن حضور پیدا کردند.

 

محمد ابراهیم جرجانی، عضو شورای شهر گرگان در همین خصوص گفت: اکنون ماه ها از افتتاح پروژه های شهرداری گرگان می گذرد اما هنوز حق و حقوق کارگران و پیمانکاران شهرداری پرداخت نشده است و مشکلات حقوقی زیادی بر سر راه آنها وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون اقدامات زیادی برای این قشر صورت گرفته اما به سرانجام نرسیده است، افزود: قرار نیست شهرداری با پول مردم افتتاح پروژه داشته باشد، این مشکل هرچه سریعتر باید حل شود.

 

 سیدمحمد مرتضوی، عضو دیگر شورای شهر گرگان گفت: از اردیبهشت امسال شاهد مراجعات مکرر این قشر به شورا و شهرداری بودیم که خواسته های آنها طبیعی است.

 

وی افزود: اکنون کار به پایان رسیده و به لحاظ فنی و اجرایی به طور کامل شکل گرفته و مدت قابل توجهی از زمان بهره برداری آن می گذرد و رسیدگی به وضعیت این افراد یک وظیفه است که باید هرچه زودتر مورد توجه قرار گیرد.

 

مرتضوی اظهارداشت: برای پرداخت حق و حقوق این قشر باید تا کنون اقداماتی صورت می گرفت تا امروز به این نقطه نمی رسیدم و شاهد اعتراضات به حق آنها نبودیم.

 

وی با بیان اینکه راه حل منطقی باید برای برون رفت از این مشکل پیدا کرد، تصریح کرد: بسیاری از افراد حاضر شدند در مقابل طلب خود ملکی را اختیار کنند اما همچنان این موضوع ادامه دارد و مشکل برطرف نشده است.

 

حسین رضائیان، مسئول امور مالی شهرداری گرگان نیز در ادامه گفت: با توجه به محاسباتی که انجام شده شرکت طرف مقابل«سازه های پایدار» هیچ مطالباتی از شهرداری ندارد، این شرکت باید با سازمان بازرسی موارد و مستنداتی که دارد را تعیین تکلیف کند.

 

در ادامه یکی از کارگران پروژه های زیرگذر دخانیات و روگذر بهارستان گفت: اگر اشتباهی از طریق شهرداری انجام شده نباید کارگر توان آن را بپردازد.

 

وی افزود: خود شهردار اعلام می کند به پشتوانه من کار کنید اما الان هیچ حمایتی صورت نمی گیرد اعضای شورای اسلامی باید توجه داشته باشند که همه ما به تعهد و ضمانت آنها سکوت اختیار کردیم اما تا کنون هیچ اتفاقی صورت نگرفت.

 

حسین ربیعی، سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان نیز گفت: این نوع حرکت برای گرفتن حق و حقوق پسندیده نیست.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید برای رفع این مشکلات پیش آمده ورود پیدا کند، افزود: برای پرداخت حق و حقوق افراد یا باید تسویه حساب شود و یا جلسه ای با حضور افراد مربوطه برگزار شود تا شاهد برطرف شدن این مشکلات باشیم.

 

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان در ادامه گفت: آنچه که اتفاق افتاده بابت طلبی که شرکت سازه های پایدار داشته شهرداری زمین داده و بر اساس آخرین بررسی ها و اعلام رسمی سازمان بازرسی این شرکت طلبی ندارد مگر این که ثابت کنند که طلبکار هستند.

 

وی افزود: این ماجرا توسط شهرداری، شرکت و دستگاه نظارتی پروژه ای انجام شده که بر اساس آن شهرداری حساب و کتاب داشته، دستگاه نظارتی بر اساس آخرین وضعیت اعلام کرده تمام حساب شرکت پرداخت شده و این موضوع مورد قبول شرکت واقع نشده است.

 

شهردار گرگان با بیان اینکه این شرکت باید ثابت کند که طلب دارد، اظهارداشت: هرگاه این کار انجام شد بنا به پیشنهاد همکاران اعضای شورا جلسه ای را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

 

سعید رحیمی، عضو دیگر شورای شهر گرگان گفت: اعضای شورا نمایندگان و حامی مردم  هستند و هیچ گاه نماینده شهری نیستند.

 

وی اعضای شورا را نماینده مردم دانست و افزود: هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نماینده بی قانونی نخواهند بود که می طلبد مورد توجه همه شهروندان خصوصا این قشر قرار گیرد.

 

رحیمی با بیان اینکه نمی خواهیم همه مشکلات از طریق دادگاه حل شود، اظهار داشت: باید بررسی شود تا هرچه سریع تر این قشر به حق و حقوق خود برسند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن پایان سال حداقل مبلغی به حساب این افراد واریز شود تا در فرصتی دیگر موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

 

نظر شما