شناسهٔ خبر: 24154066 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار حوادث

صاحب‌خبر -
کشف ۶ میلیون ماده محترقه ‏
سرویس حوادث: ماموران پلیس امنیت عمومی تهران با انهدام دو شبکه، بیش از ۶ میلیون ماده محترقه کشف کردند. ‏
سردارعلی رضا لطفی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران افزود: در تحقیقات از سوی ماموران اطلاعات پلیس امنیت عمومی تهران، مشخص شد که دو شبکه تهیه و توزیع مواد محترقه در محدوده غرب تهران، با توجه به نزدیک شدن چهارشنبه پایانی سال، قصد دارند تعداد زیادی مواد محترقه را در سطح شهر تهران توزیع کنند. با هماهنگی قضایی دستور بازداشت متهمان این پرونده صادر و تیم‌های اطلاعاتی و انتظامی پلیس امنیت عمومی تهران برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.
پس از چند روز کار اطلاعاتی، تعقیب و مراقبت، در نهایت محل اختفا و فعالیت متهمان شناسایی شده و دریک عملیات ضربتی، اعضای این دوشبکه تهیه و توزیع مواد محترقه در مخفیگاهشان دستگیر شدند. ‏
در بازرسی از مخفیگاه متهمان و انباری‌هایی که اقدام به ساخت این مواد محترقه می‌کردند، ۶میلیون و ۸۶۰ هزار انواع مواد محترقه کشف شد.

دستگیری اعضای ۲ شبکه مسلح خانوادگی در تهران ‏
سرویس حوادث: اعضای دو شبکه خانوادگی سرقت خودرو به صورت مسلحانه بازداشت شدند.
سرهنگ رضا بستو رئیس پلیس پیشگیری تهران دراین باره افزود: ساعت ۳ بامداد دیروز عوامل گشت ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر هنگام گشت شبانه خود در شهرک دریا به دو خودرو پراید سفید و مشکی رنگ مشکوک شدند که در جنب بلوار پارک شده بود. ماموران اقدام به بررسی موضوع کردند و مشخص شد ۹ نفر داخل دو پراید حضور دارند. در بررسی بیشتر معلوم شد داخل دو پراید ۵ نفر خردسال و نوجوان با سنین متفاوت و۲ زن و ۲ راننده مرد حضور دارند. ‏ بستو اضافه کرد: در بررسی استعلام، اطلاعات خودروها مشخص شد هر دو خودرو طی دو روز گذشته ثبت سامانه سرقتی شده است.‏
در بازرسی دقیق که در محل از خودروها به عمل آمد یک کلت کمری با هفت عدد فشنگ و دو عدد خشاب، سلاح‌های سرد، ۲۰ عدد کلید‌های مختلف منزل و مدارک جعلی کشف شد. ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر در تحقیقات خود از فرد دیگری که تا پیش از رسیدن پلیس در خودرو حضور داشت سوال کردند و مشخص شد که او نیز برای کشیدن بنزین از خودروهای داخل خیابان محل را ترک کرده بود که با دیدن اوضاع از محل متواری می‌شود که او هم به دام افتاد. تحقیقات دراین باره پرونده ادامه دارد.‏

‏اموال بابک زنجانی در داخل کشور شناسایی شده است ‏
سرویس خبر:رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اموالی که بابک زنجانی در داخل ایران داشته و به نام خودش بوده مورد شناسایی قرار گرفته است.‏
احمد تویسرکانی افزود: ما اطلاعات خود را در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار داده‌ایم اما باید این نکته را در نظر بگیریم که همه اموال این فرد ثبت شده نیست.‏ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: ممکن است یک سری از اموال به نام افراد دیگری ثبت شده باشد.به همین جهت هم احتمال دارد که قاضی عنوان کند فلان آقا هم در این خصوص مرتبط بوده و از ما بخواهد که اموال آن فرد را هم شناسایی کنیم و پاسخ استعلام را ارائه دهیم.

واژگونی خودرو در آزادراه قم ـ کاشان ۳ کشته داشت
قم: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: براثر واژگونی یک دستگاه خودرو پراید در آزادراه قم – کاشان، سه تن جان خود را از دست دادند و چهار تن مجروح شدند.
این حادثه عصر پنجشنبه رخ داد و مجروحان با بالگرد و خودروهای آمبولانس اورژانس ۱۱۵ قم به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل شدند.
هفت تن در این خودرو سوار بودند که ۲ تن در محل حادثه جان خود را از دست دادند و یک تن دیگر که یک کودک ۶ ساله بود به دلیل شدت جراحت در بیمارستان جان باخت.‏

سرقت با طعم آب انار مسموم
سرویس حوادث:سارقی که از طریق آب انار مسموم ازنگهبانان مجتمع‌های تجاری و مسکونی سرقت می‌کرد، بازداشت شد. ‏
سرهنگ حسن نورآبادی رئیس کلانتری ۱۱۹ مهرآباد دراین باره افزود: شاکی این پرونده به ماموران گفت: نگهبان یک مجتمع تجاری در خیابان ۳۰ متری جی هستم.ساعت ۱۱ شب در دفتر نگهبانی نشسته بودم که شخصی ۴۵ ساله مراجعه کرد و ابتدا پرسید این مجتمع کارگر می‌خواهد که به او گفتم فردا نزد مدیریت بیاید. اوسپس شروع به درددل کردوگفت که با همسرش درگیراست و من هم با شنیدن حرفهایش برای ابراز همدردی ازاو خواستم بنشیند تاچایی به او بدهم.امااین مرد گفت که آب انار درجه یک دارد ووقتی من ازآن آب انارخوردم،بیهوش شدم واو اموال موجود را دزدید.
رئیس کلانتری ۱۱۹ مهرآباد افزود: ماموران با بررسی دوربین‌های مداربسته توانستند مشخصات خودرو مورد استفاده متهم را کشف و با شناسایی مالک آن، متهم پرونده را دستگیر کنند.
نورآبادی گفت: متهم دارای سابقه کیفری بوده و از طریق ریختن داروهای بیهوش کننده در آب انار و ایجاد ارتباط صمیمی با نگهبانان مجتمع‌ها سرقت می‌کرد. ‏

رئیس بانک‌ ملی «اسپکه» نیکشهر در تیراندازی افراد ناشناس زخمی شد
چابهار: دادستان عمومی و انقلاب نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: رئیس بانک‌ ملی شعبه اسپکه مرکز بخش لاشار این شهرستان در مقابل منزلش با تیراندازی افراد ناشناس زخمی شد.
محسن گل محمدی اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه رئیس بانک ملی توسط نیروی اورژانس به شهرستان ایرانشهر اعزام و هم اینک در بیمارستان بستری است. وی با بیان این که تلاش برای دستگیری متهمان ادامه دارد، گفت:حال عمومی وی مساعد است.
دادستان عمومی و انقلاب نیکشهر افزود: هنوز ضارب و عوامل این حادثه شناسایی نشده و تلاش برای دستگیری و کشف انگیزه متهمان با ارائه دستورات قضایی لازم به ماموران انتظامی این شهرستان ادامه دارد.

انهدام ۴ لابراتوار ساخت موادمخدر در شهرستان ری
ری: دادستان ری گفت: با عوامل ۴ لابراتوار ساخت مواد مخدر در شهرستان ری برخورد قانونی صورت گرفت و ۱۸۳کیلو گرم انواع مواد مخدر از این لابراتورها کشف شد.

کشته شدن ۵ عضو یک خانواده در تصادف محور‌فهرج ـ زاهدان
کرمان: فرمانده پلیس راه ریگان گفت: براثربرخورد یک دستگاه تریلر با یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور فهرج ـ زاهدان پنج سرنشین خودرو سواری جان باختند.
مداحی گفت: این حادثه صبح پنجشنبه در حوالی شورگز شهرستان فهرج استان کرمان رخ داد. سرنشینان خودرو سواری از اعضای یک خانواده بودند که همگی جان سپردند.‌وی علت حادثه را انحراف به چپ راننده تریلر در این محور دو طرفه و پرترافیک اعلام کرد.‏

نظر شما