شناسهٔ خبر: 24148389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه:

مردم در فهم مسائل گوی سبقت را از مسئولین نظام ربوده‌‌اند/۲۲بهمن روز تجلی رحمت خداوند بر ملت ایران بود

خبرگزاری شبستان: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز مردم در خط مقدم هستند و در فهم مسائل گوی سبقت را از مسئولین نظام ربوده‌‌اند و این به خاطر آن است که مردم در سایه اطاعت از رهبری به این پیروزی رسیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول (سیاسی) این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه نخستین پیام و مهم‌ترین پیام حرکت راه‌پیمایی 22بهمن تداوم رحمت و عنایت خداوند سبحان به ملت عزیز ایران اسلامی است، اظهار داشت: این اراده و رحمت خداوند متعال بود که در سراسر ایران تجلی پیدا کرد و همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد دل‌های آنها را در 22بهمن گره زد.

وی ادامه داد: 22بهمن‌ماه روز تجلی رحمت خداوند متعال بر ملت ایران است، این نعمت گرانبها را با ایمان، تقوا و عمل صالح باید پاس بداریم، از سوی دیگر راه‌پیمایی 22بهمن تحکیم پیوند امت با امام خویش است، در واقع این حضور با آن معرفت، عزم و اراده در پرتو شناخت رهبر صالح و فهم درست رهنمود پیام او و التزام عملی به رهنمودهای معظم له تحقق یافته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: در کدام جامعه بدون وجود رهبر صالح دیدید که ملتی قله‌های قدرت را فتح کرده و به افتخاری از وحدت و انسجام دست یافته باشد، در اصل کدام ملتی را به یاد دارید که فرماندهی مقتدر آن براساس عزم و اراده جدی در برابر جبهه استکبار به قدرت تبدیل شده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد یادآور شد: پیام 22بهمن ما پیام تحکیم پیوند امت با امام آن بود، همچنین 22بهمن برای مسئولین کشور نیز پیامی به همراه داشت، امروز این سوال مطرح است که مردم چرا در خط مقدم هستند و در فهم مسائل گوی سبقت را از مسئولین نظام ربوده‌‌اند؛ درپاسخ به این سوال باید بگوییم که مردم در سایه اطاعت از رهبری به این پیروزی رسیده‌اند.

وی افزود: اگر ما هم بخواهیم در این مسیر قله‌های موفقیت را بپیماییم باید نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب ببیان می‌کنند نقشه راه خود قرار دهیم، در بخش مدیریت کشور تنها سیاست‌ها کلی ابلاغی است که راه حرکت مدیران را هموار و مشخص می‌کند، اگر در بین تصمیمات و قوانین در مجلس، دولت و همچنین دستگاهی دیگر با سیاست‌ها ابلاغی زاویه‌ای دیده می‌شود به اختلاف نظرهای سیاسی برنمی‌گردد بلکه به فراز و نشیب‌ها مدیران کشوری مربوط می‌شود.

 

نگاه کوتاه‌مدت و روزانه روز به روز بر مشکلات می‌افزاید

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه سکان‌دار کشتی انقلاب رهبر معظم برای اقتدار ملی و افزایش قدرت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی برای ملت ایران چشم‌انداز بیست سال در نظر گرفتند، خاطرنشان کرد: سیستم‌های کلی با نگاه به چشم انداز 20ساله انجام می‌شود زیرا آینده را می‌بیند، اما در لایحه بودجه سال97 در مجلس شاهد هستیم که بودجه تنها با نگاه به سال97 بررسی می‌شود و باید گفت نگاه کوتاه‌مدت و روزانه روز به روز بر مشکلات می‌افزاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ابراز داشت: مطالبات مردم از مدیران و فهم درست از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه برای اجرایی شدن آن مقررات با عزم مردم است و بدانید که ملت آماده است برای رسیدن به قدرت و برای این کار با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند، این ملت 8سال در دفاع مقدس در مقابله با استکبار ایستادگی کردند تا امروز ایران را در قله امنیت و دفاع ببینند.

وی بیان داشت: ملت ما آماده است تا در سایه سیاست های کلی مشکلات امروز را برای رسیدن به قدرت فردا تحمل بنماید، به طور کلی این شعار برآمده از شعور تاریخ اسلامی است که به دنبال خود این اقتدار سیاسی را برای این ملت رقم زده است، در واقع این شعار جبهه مقاومت اسلامی را در برابر همه‌ی جبهه‌های کفر به قله افتخار آمیز برده است.

 

سیاست‌های کشور باید دانش بنیان باشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه در خطبه دوم(عبادی) با اشاره به شناخت راه‌های سعادت گفت: تنها اصولی که با آن می‌توانیم راه سعادت را بشناسیم شناخت معرفت خداوند و پیامبر اکرم(ص) است، حیات واقعی در سایه‌ی فهم آموزه‌های دین و ایمان به آن آموزه‌ها و در نهایت عمل به آنها به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه حیات دست‌آورد ایمان و عمل صالح است، تصریح کرد: مهم‌ترین پیام انبیاء الهی ایمان و عمل صالح است که پیام میعادگاه نماز جمعه هم همین است، حیات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حیات در همه عرصه‌ها و لایه‌ها در سایه فهم صحیح دین و تعهد به آن بدست می‌آید، آنچه انقلاب اسلامی در این چهار دهه از این حیات بدست آورده است نتیجه این سلوک بوده است و اگر چیزی هم نداریم به خاطر فاصله از این اصل است.

وی ادامه داد: در مرحله بعد کسی که قرآن را می‌خواند بدون تفکر گامی برنمی‌دارد، مسئولین ارشد و میانه دستگاه‌های قضایی، دولتمردان و نمایندگان مجلس اگر با تفکر عمل کنند و به پیام قرآن فراگوش دهند تمام مشکلات حل می‌شود، تمام توجه پیام رهبر معظم انقلاب هم براین اصل استوار است که سیاست‌ها دانش بنیان باشد و براساس علم و دانش تدوین شده و ناظر بر واقعیت‌ها و چالش‌های برون رفته از آن باشد، در واقع دانش و علم مسیر حرکت انسان، جامعه و خانواده را تبیین می‌کند.

 

مسئولین به گونه‌ای سخن نگویند که برآنها نقد وارد شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه هرگام و هرقدم بدون پشتوانه علمی قطعا یک گناه بزرگ است، توضیح داد: خطاب به همه مسئولین باید گفت اگر مسئولیتی از سوی ما به کسی داده شود و آن فرد شرایط لازم را نداشته باشد خیانت به دین، ملت و آرمان‌های امت اسلام کرده‌ایم، از این رو باید به شدت مراقب باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تاکید کرد: مدیران مهم کشور باید مراقب سخنان خود باشند چرا باید سخنانی بگوییم که دارای شبه‌های مختلفی باشد و سپس به آنها نقد شود و نتوانیم نقد آن را بپذیریم، از یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی اننتظار می رود سخنانی مستدل و واقعی بیان کند تا دلها را به هم نزدیک کند.

وی اضافه کرد: جامعه در نگاه اسلام از جایگاه ویژه و استثنایی برخوردار است، اسلام تنها دینی است که اساس آئین خود را بسیار صریح و برپایه اجتماع قرار داده است و در هیچ شانی از خود بی‌اعتناء به جامعه نبوده است و نخستین صدایی که بشر را به اجتماع دعوت کرد و به انسان شخصیت مستقل داد صدای اسلام بود.

 

تاریخ ایران هیچگاه به اندازه بعد از انقلاب وحدت را تجربه نکرده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران ابراز داشت: یکی از ارکان اصلی جامعه اسلامی وحدت است، اهل تحقیق بدرستی بر وحدت و تمسک جمعی به ریسمان الهی تاکید می‌کنند و اقتدا امروز ایران دست‌آورد همین وحدت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در پایان گفت: تاریخ ایران هیچگاه به این اندازه وزن وحدت را در کشور به خود ندیده است، با این وجود باید وحدت کلمه را ارتقاء ببخشیم، همه باید در یک صف واحد براساس آموزه‌های رهبر انقلاب حرکت کنند تا طعم پیروزی را آنگونه که شایسته است در ذائقه خود ببینیم.

نظر شما