شناسهٔ خبر: 24130513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حضور ۱۷ ناشر عرب و ۳۰ ناشر خوزستانی در نمایشگاه کتاب خوزستان/ اختصاص ۶۵۰ میلیون تومان بن کتاب

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از حضور ۱۷ ناشر عرب و ۳۰ ناشر خوزستانی در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شامگاه امروز (25 بهمن) در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب امسال با کیفت و کمیت بهتری نسبت به سال گذشته برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته 600 میلیون تومان بن به نمایشگاه کتاب اختصاص یافت، افزود: امسال میزان بن اختصاص یافته به نمایشگاه کتاب به 650 میلیون تومان افزایش یافته است.

 

جوروند با اشاره به فروش یک میلیارد و 200 میلیون تومان کتاب در نمایشگاه کتاب سال گذشته خوزستان، بیان کرد: پیش بینی می شود این رقم امسال افزایش یابد و استقبال بیشتری از نمایشگاه صورت گیرد.

 

وی با اشاره به ویژگی های این دوره از نمایشگاه اذعان داشت:  امسال سه سالن با 340 غرفه، به نمایشگاه کتاب اختصاص داده شده و 145 ناشر نمایندگی، 45 ناشر فروش متمرکز و30 ناشر استانی، در نمایشگاه حضور دارند.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به حضور ناشران داخلی و خارجی در این نمایشگاه خاطر نشان کرد: در این دوره از نمایشگاه 17 ناشر عرب و 30 ناشر استانی به عرضه محصولات ادبی خود می پردازند.

 

وی همچنین وجه تمایز نمایشگاه امسال را حضور کتابفروشی ها عنوان کرد و گفت: اتفاق خوبی که رخ داده، این است که هشت کتابفروشی از کتابفروشی های خوزستان در کنار دیگر ناشران تولیدات خود را در نمایشگاه عرضه می کنند.

 

جوروند به برنامه های جنبی دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اشاره کرد و افزود: همزمان با نمایشگاه کتاب هفته قرآن و عترت را نیز برگزار می کنیم و برنامه های متنوعی برای این هفته در سطح کل استان برگزار می شود که برخی از آنها در نمایشگاه کتاب خواهند بود.

 

وی به دیگر فعالیت های فرهنگی استان اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه امسال سی و ششمین جشنوراه فیلم فجر در استان برگزار شد که مورد استقبال 20 هزار خوزستانی قرار گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: بعد از این نمایشگاه نیز جشنواره بین المللی تئاتر اهواز را برای نخستین بار در خوزستان برگزار خواهیم کرد که امیدواریم مورد استقبال فرهنگ دوستان خوزستانی قرار گیرد.

 

دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان تا 30 بهمن در دو نوبت صبح و عصر در محل نمایشگاه های بین المللی خوزستان با ارائه تخفیف 30 درصدی پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

 

نظر شما