شناسهٔ خبر: 24133660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

افزایش سرانه مطالعه کاهش مشکلات اجتماعی را به دنبال دارد

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب اهواز اظهار کرد: افزایش هر یک دقیقه سرانه مطالعه باعث کاهش مشکلات عدیده در تمامی زمینه‌ها می‌شود.

صاحب‌خبر -
 
 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، علی حسین حسین زاده شامگاه روز ٢٥ بهمن  در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز اظهار کرد: مطمئن هستم مجموعه‌ای که در حوزه فرهنگی استان مسئولیت پذیرفته اند؛ مثل نهاد کتابخانه‌های عمومی، اداره کل امور اجتماعی و مجموعه کسانی که به لحاظ تخصصی اهلیت امور فرهنگی را دارند حرکت‌های جدید و خوبی را برای ما خواهند داشت.

وی افزود: یکی از افتخارات مهم ما این است که انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی می‌دانیم، حتی رهبران ما و مقام معظم رهبری قبل از اینکه رهبر سیاسی باشند به عنوان رهبر دینی و اهل علم شناخته می‌شوند.

حسین زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور بیش از چهار میلیون دانشجو مشغول به تحصیل داریم، گفت: با انقلابی با چنین سابقه فرهنگی و شاخص‌هایی که در حوزه‌های دیگر وجود دارد متأسفانه شاخص‌های دیگر فرهنگی پائین است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با انتقاد از اینکه تیراژ فعلی کتاب‌ها بیش از یک هزار نسخه نیست و اینها درد غیرقابل تحمل است، گفت: با وجود این سابقه درخشان فرهنگی و هنری در کشور چرا باید میانگین مطالعه در کشور این‌قدر پائین باشد.

حسین زاده با یادآوری اینکه افزایش هر یک دقیقه سرانه مطالعه باعث کاهش مشکلات عدیده در تمامی زمینه‌ها می‌شود، بیان کرد: در این شرایطی که مشکلات اقتصادی همه حوزه‌ها را آزار می‌دهد، این رکود اقتصادی و کمبود اعتباری اهالی فرهنگ را بیشتر آزار داده و متولیان امر فرهنگ و ارشاد باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

اختصاص650میلیون تومان بن کتاب به نمایشگاه کتاب خوزستان
محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دراین مراسم اظهار کرد: خوشبختانه امسال سی و ششمین جشنواره فیلم فجر مورد استقبال ٢٠ هزار خوزستانی قرار گرفت.

وی افزود: بعد از این نمایشگاه نیز جشنواره بین المللی تئاتر اهواز را برای نخستین بار در خوزستان برگزار می کنیم.
جوروند با اشاره به اینکه امسال سه سالن با ٣٤٠ غرفه، به نمایشگاه کتاب اختصاص داده شده، افزود : ١٤٥ ناشر نمایندگی، ٤٥ ناشر فروش متمرکز و٣٠ ناشر استانی، در این نمایشگاه حضور دارند.١٧ ناشر عرب نیز در این نمایشگاه به عرضه محصولات ادبی خود می پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه با اشاره به تدارک دیدن برنامه های جانبی خیلی خوب در نمایشگاه کتاب تصریح کرد: امسال برنامه های متعددی را در بخش جنبی تدارک دیده ایم که در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شوند.

وی تصریح کرد : اتفاق خوبی که رخ داده، این است که هشت مورد از کتابفروشی های خوزستان نیز در کنار دیگر ناشران تولیدات خود را در نمایشگاه عرضه می کنند.
جوروند با اشاره به اینکه سال گذشته با وجود پدیده گرد و غبار استقبال خوبی از نمایشگاه شد، افزود: ٦٥٠ میلیون بن اختصاصی نمایشگاه امسال است و سال گذشته نیز ٦٠٠ میلیون اختصاص دادیم در حالیکه یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان فروش کتاب داشتیم.

وی بیان کرد: همزمان با نمایشگاه کتاب، هفته قرآن و عترت را نیز برگزار می کنیم؛ و برنامه های متنوعی برای این هفته در سطح کل استان برگزار می شود و البته برخی از آنها در نمایشگاه کتاب خواهند بود.

نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان با ارائه تخفیف ٣٠ درصدی تا پایان بهمن ماه همه روزه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها نیز ۱۶ تا ۲۲ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما