به گزارش سرویس اقتصادی نصر، حسین نجاتی در خصوص آخرین وضعیت حقوقی سهام گروه ماشین سازی تبریز به خبرنگار «نصر» گفت: درباره مسئله ماشین سازی متاسفانه باید بگویم همچنان بلاتکلیف مانده است، هر چند فعلا در روند فعالیت کارخانه مشکل حادی وجود ندارد.
وی افزود: اینکه دولت در نهایت برای این کارخانه چه تصمیمی خواهد گرفت مشخص نیست و به ما هم چیز جدیدی نگفته اند.
نجاتی تاکید کرد: تا آنکه لازم است از این کارخانه حمایت شود، ما همه تلاش خود را انجام می دهیم.
وی گفت: من بارها به وزرای مربوطه نامه نوشته ام و درخواست ها و پیشنهادهای خود را ارائه داده ام و چندین بار هم با رئیس سازمان خصوصی سازی صحبت کرده ام، اما همچنان این مشکل لاینحل مانده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص نامه وزیر صنعت به وزیر اقتصاد در خصوص لزوم بازگشت گروه ماشین سازی تبریز به سازمان گسترش و نوسازی ایران جهت نوسازی خطوط تولید و ساختارهای مختلف این شرکت در راستای اجرای بند (ب) ماده «19» قانون سیاست های کلی خصوصی سازی، گفت: وزیر صنعت بر اساس گزارش های ما به وزیر اقتصاد نامه نوشت تا ماشین سازی تبریز دستکم به مدت 5 سال به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بازگردد تا پس از بازسازی و نوسازی خطوط تولید آن به مجموعه خصوصی توانمند و دارای اهلیت لازم واگذار شود.
نجاتی ادامه با بیان اینکه روند پیش گرفته شده توسط وزارت اقتصاد به هیچ عنوان به نفع گروه ماشین سازی تبریز و صنعت کشورمان نیست، گفت: متاسفانه در وزارت اقتصاد هم هنوز جواب مشخصی به خواست وزیر صنعت نداده اند، نمی دانم مشکل کجاست.
وی گفت: گیر کار در سازمان خصوصی سازی است که پس از 14 سال هنوز مساله واگذاری سهام ماشین سازی بلاتکیف مانده است.
نجاتی در پایان تاکید کرد: گروه ماشین سازی تبریز یک برند جهانی است و امکانات زیرساختی آن برای توسعه بسیاری از صنایع بالادستی از جمله صنعت خودروسازی آماده و مهیاست و یک مدیریت آینده نگر، قوی و صادق می خواهد تا این شرکت را به یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی منطقه تبدیل کند، چرا که در خود ماشین سازی هم زیرساخت های فنی، نیروی انسانی متخصص، سرمایه و حتی زمین های بسیار بزرگ و کافی برای ایجاد صنایع مختلف فراهم است.
انتهای پیام/
نظر شما