شناسهٔ خبر: 23792669 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری ۱۵ رویداد بین المللی ورزش در دهه فجر

معاون وزیر ورزش گفت: به مناسبت دهه فجر، ۱۵ فدراسیون برنامه بین المللی دارند و ۳۸ پروژه ورزشی هم به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ سیدعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های بین المللی فدراسیون‌ها را به منظور رونق و اعتبار رویداد‌های ورزشی ایام اله دهه مبارک فجر مهم برشمرد و گفت: ۱۵ فدراسیون به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه‌ها و مسابقات بین المللی برگزار خواهند کرد.
وی افزود: فدراسیون‌های تنیس روی میز، کشتی، تنیس، اسکی، دوومیدانی، شطرنج، بدمینتون، بسکتبال، کاراته، نجات غریق و غواصی، وزنه برداری، کبدی، ورزش‌های رزمی، کارگری و نابینایان به مناسبت دهه فجر رویداد بین المللی دارند.
معاون وزیر ورزش برگزاری رویداد‌های مهم ورزشی در تمام نقاط ایران را رویکرد وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: بخش عمده‌ای از مسابقات در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود چرا که با برگزاری هر رویداد ورزشی حال و هوای آن شهر تغییر می‌کند و جو روانی مثبت و شور و هیجان خوبی به وجود خواهد آمد.
احمدی ادامه داد: در مجموع آماری که از فدراسیون‌ها و ادارت کل ورزش و جوانان استان‌ها دریافت کردیم؛ ۲ هزارو ۲۲۰ مسابقه و رویداد ورزشی و ۹۷۴ برنامه فرهنگی شامل نمایشگاه ها، دیدار با خانواده معزز شهدا، پاسداشت شهدا، جشن انقلاب و مراسم تجلیل از چهره‌های موفق ورزش همچنین جشنواره بومی محلی است که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.
وی یکی دیگر از برنامه‌های شاخص وزارت ورزش و جوانان به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را افتتاح ۳۸ پروژه ورزشی در ایام اله دهه فجر اعلام کرد.
معاون وزیر ورزش با بیان اینکه سال آینده مصادف با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: با دستور وزیر ورزش و جوانان ستاد عالی برگزاری ویژه برنامه‌های ورزشی این رویداد از هم اکنون تشکیل شده تا سال آینده جامعه ورزش با برنامه‌های ویژه‌تر و گسترده‌تر این ایام را جشن بگیرد.

نظر شما