شناسهٔ خبر: 23687481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ابوشریف در همایش «آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی مقاومت»:

آمریکا تاکنون 200 میلیارد دلار به طور مستقیم به رژیم صهیونیستی کمک کرده است

نماینده جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی فقط حمایت اقتصادی نیست، بلکه حمایت نظامی و دیپلماتیک نیز هست، گفت: آمریکا 45 مرتبه از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرده است.

صاحب‌خبر -

استفاده آمریکا از حق وتو در سازمان ملل متحد به نفع رژیم صهیونیستیبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در همایش «آزادسازی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی مقاومت» اظهار داشت: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی بر اساس آیات قرآنی طرح فساد و سلطه‌طلبی بر روی زمین است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: رابطه بین آمریکا و رژیم صهیونیستی قبل از سال 1948 به تعویق افتاد. قبل از این سال‌ها حمایت آمریکا از این رژیم حمایت سیاسی بود؛ اما اولین حمایت ایالات متحده آمریکا از اسرائیل در سال 1963 در زمان جان اف کندی کلید خورد. در واقع سال 1967 نقطه عطف حمایت و رابطه آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

ابو شریف با بیان اینکه رابطه بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال 1967 متحول شد، تصریح کرد: پس از شکست مصر در جنگ اعراب و اسرائیل، آمریکا تلاش کرد از رژیم صهیونیستی به عنوان بازوی اجرایی سیاست‌های خود استفاده کند.

وی گفت: همانطور که گفته شد، حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی از سال 1948 شروع شده است که از آن زمان تاکنون آمریکا 200 میلیارد دلار به صورت مستقیم کمک مالی کرده است؛ یعنی برای هر اسراییلی سالانه 500 دلار پرداخت کرده است. این حمایت مالی نشان دهنده عمق رابطه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی فقط حمایت اقتصادی نیست، بلکه حمایت نظامی و دیپلماتیک نیز هست، گفت: آمریکا 45 مرتبه از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل استفاده و تقریبا در تمام جلسات شورای امنیت ملی از این رژیم دفاع کرده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران خاطرنشان ساخت: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی فقط مربوط به دولت‌های آمریکا نیست، بلکه طبق آخرین نظرسنجی نیمی از ملت آمریکا این رژیم را قبول دارند.

وی گفت: آمریکا ماشین عظیم تبلیغاتی دارد؛ این کشور تبلیغات گسترده‌ای به نفع رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد. بزرگترین اقلیت یهودی بعد از رژیم صهیونیستی در آمریکا زندگی می‌کند که سیستم‌های اطلاع رسانی در اختیار آن‌ها قرار دارد.

ابوشریف در ادامه با اشاره به کلیسای انجیلی در آمریکا که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از روسای جمهور آمریکا از جمله ریگان، جیمی کارتر، بوش پسر، ترامپ و معاون وی وابسته به این کلیسا هستند. 70 میلیون نفر از آمریکایی‌ها نیز وابسته به این کلیسا هستند. برخی از افراد وابسته به این کلیسا که جزو افراطیون محسوب می‌شوند، نامزد ریاست جمهوری شده بودند.

وی در ادامه به لابی‌های صهیونیستی در آمریکا اشاره کرد و افزود: گروهی از سازمان‌های یهودی در آمریکا وجود دارد که تعداد آن‌ها 50 سازمان یهودی است که ماموریت اصلی آن‌ها حمایت مطلق از رژیم صهیونیستی است. در واقع حمایت مالی این رژیم بر عهده این سازمان‌هاست. علاوه بر این انتخاب نامزد ریاست جمهوری آمریکا و نامزدهای سنا نیز بر عهده این سازمان‌های یهودی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: رابطه بین آمریکا و رژیم صهیونیستی استراتژیک و تمام‌عیار است که در دوره ترامپ این رابطه عمیق‌تر شده است. رییس جمهور جدید آمریکا تلاش می‌کند مساله فلسطین را به گونه دیگری حل کند که با طرح‌های گذشته فرق داشته باشد.

وی گفت: یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های سیاست آمریکا در منطقه مقابله با ایران است؛ لذا آمریکایی‌ها برای مقابله با ایران نیارمند کمک گرفتن از رژیم صهیونیستی و متحدانش در منطقه از جمله عربستان هستند. رژیم صهیونیستی بهترین وسیله برای پیاده کردن طرح‌های خود در خاورمیانه است.

ابوشریف راه مقابله با طرح آمریکایی ها را عبودیت، اقتدار و وحدت مسلمانان عنوان کرد و افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی از اوضاع منطقه و ضعف امت و کشورهای اسلامی سواستفاده می‌کنند؛ لذا ما می توانیم با ایمان، اقتدار و وحدت این ائتلاف سلطه جو را از بین ببریم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما