شناسهٔ خبر: 23689451 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی طرح سلطه‌طلبی روی زمین است

تهران - ایرنا - نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: حمایت استکبار جهانی و آمریکا جنایتکار از رژیم اشغالگر صهیونیستی بر اساس آیات قرآنی طرح فساد و سلطه‌طلبی روی زمین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، ناصر ابوشریف روز دوشنبه در همایش تخصصی آزادی مسجد الاقصی در سپهر پیروزی محور که درباره تحلیل نقش و بازیگری آمریکا در ثبات سازی برای رژیم صهیونیستی(با تاکید بر انتقال پایتخت به قدس شریف) سخنرانی می کرد، گفت: رابطه بین آمریکا و رژیم صهیونیستی قبل از سال 1948 به تعویق افتاد. قبل از این سال‌ها حمایت آمریکا از این رژیم حمایت سیاسی بود؛ اما اولین حمایت ایالات متحده آمریکا از اسرائیل در سال 1963 در زمان جان اف کندی کلید خورد. در واقع سال 1967 نقطه عطف حمایت و رابطه آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.
نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه رابطه بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال 1967 متحول شد، تصریح کرد: پس از شکست مصر در جنگ اعراب و اسرائیل، آمریکا تلاش کرد از رژیم صهیونیستی به عنوان بازوی اجرایی سیاست‌های خود استفاده کند.
ابو شریف اضافه کرد: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی از سال 1948 شروع شده است که از آن زمان تاکنون آمریکا 200 میلیارد دلار به صورت مستقیم کمک مالی کرده است؛ یعنی برای هر اسراییلی سالانه 500 دلار پرداخت کرده است. این حمایت مالی نشان دهنده عمق رابطه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
وی با اشاره بر اینکه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی فقط حمایت اقتصادی نیست، بلکه حمایت نظامی و دیپلماتیک نیز هست، گفت: آمریکا 45 مرتبه از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی در شورای امنیت ملی سازمان ملل استفاده کرده است. آمریکا تقریبا در تمام جلسات شورای امنیت ملی از رژیم صهیونیستی دفاع کرده است.
نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران توضیح داد: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی فقط مربوط به دولت‌های آمریکا نیست، بلکه طبق آخرین نظرسنجی نیمی از ملت آمریکا این رژیم را قبول دارند.
وی گفت: آمریکا ماشین عظیم تبلیغاتی دارد؛ این کشور تبلیغات گسترده‌ای به نفع رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد. بزرگترین اقلیت یهودی بعد از رژیم صهیونیستی در آمریکا زندگی می‌کند که سیستم‌های اطلاع رسانی در اختیار آن‌ها قرار دارد.
ابوشریف در ادامه با اشاره به کلیسای انجیلی در آمریکا که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از روسای جمهور آمریکا از جمله ریگان، جیمی کارتر، بوش پسر، ترامپ و معاون وی وابسته به این کلیسا هستند. 70 میلیون نفر از آمریکایی‌ها نیز وابسته به این کلیسا هستند. برخی از افراد وابسته به این کلیسا که جزو افراطیون محسوب می‌شوند، نامزد ریاست جمهوری شده بودند.
ابو شریف در ادامه به لابی‌های صهیونیستی در آمریکا اشاره کرد و افزود: گروهی از سازمان‌های یهودی در آمریکا وجود دارد که تعداد آن‌ها 50 سازمان یهودی است که ماموریت اصلی آن‌ها حمایت مطلق از رژیم صهیونیستی است. در واقع حمایت مالی این رژیم بر عهده این سازمان‌هاست. علاوه بر این انتخاب نامزد ریاست جمهوری آمریکا و نامزدهای سنا نیز بر عهده این سازمان‌های یهودی است.
نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: رابطه بین آمریکا و رژیم صهیونیستی استراتژیک و تمام عیار است که در دوره ترامپ این رابطه عمیق‌تر شده است. رییس جمهوری جدید آمریکا تلاش می‌کند مساله فلسطین را به گونه دیگری حل کند که با طرح‌های گذشته فرق داشته باشد.
همایش تخصصی آزادی مسجد الاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت امروز دوشنبه در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در حال برگزاری است.
این همایش تخصصی با محوریت گروه بررسی محیط پیرامونی و بین الملل پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و با همکاری مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، موسسه اندیشه سازان نور و موسسه ندا برگزار شده است.
بسترها، نشانه ها، زمینه ها و گام های فروپاشی رژیم صهیونیستی، بازخوانی حضور نامشروع رژیم صهیونیستی در منطقه، روندهای جاری و دورنمایی آینده، تحلیل نقش و بازیگری ایالات متحده در ثبات سازی برای رژیم صهیونیستی (با تاکید بر انتقال سفارت آمریکا) آثار و پیامدهای تصمیم آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شریف، تحلیل و بازی گری کشورهای عربی در قبال تحولات انتفاضه جدید مسجد الاقصی و محور مقاومت و انتفاضه جدید فلسطین از محورهای برگزاری این همایش یکروزه است.
براساس این گزارش، موضوع فلسطین به عنوان یکی از مسائل مهم سیاست خارجی نظام مطرح بوده است و بر همین اساس سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بر حمایت های سیاسی و معنوی از گروه های مقاومت فلسطینی و همچنین تاکید بر عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی استوار بوده است.
این نگرش ارزشی البته به واجد ابعاد راهبردی نیز می باشد که نتیجه آن تضعفیف رژیم صهیونیستی است.
قرار است در این همایش رئیس پژوهشکده امنیت ملی، جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران، نماینده حزب الله لبنان در ایران، نماینده حماس در ایران، رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، رییس مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، رییس موسسه اندیشه سازان نور، رییس موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی – علمی ندا، رییس میز فلسطین و رژیم صهیونیستی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی و مشاور بین المللی مقام معظم رهبری و رییس مجمع جهانی بیداری اسلامی به ایراد سخنرانی بپردازند.
اجتمام(3)**7029**1776
خبرنگار: فرهاد شرف پور** انتشار: لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*

نظر شما