به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محسن پورسید آقایی امروز در جلسه کارگروه آلودگی هوای تهران که با حضور کیومرث کلانتری رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد، با بیان اینکه مشکل آلودگی هوای تهران قابل برطرف شدن است اظهار داشت: شهرداری در این زمینه نیاز به تعامل با سایر مسئولان دارد در همین راستا از سازمان محیطزیست خواستار این هستیم که با تشکیل کمیتهای با هماهنگی محیطزیست، سازمان صنعت و استاندارد، سن فرسودگی خودروها را مشخص کنند.
سن فرسودگی کامیونها در تهران باید به 15 سال برسد
وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که سن فرسودگی کامیونها در تهران به 15 سال برسد به عبارت دیگر سن فرسودگی خودروها در تهران باید مجزا از سایر شهرها باشد، چرا که تهران شرایط خاصی دارد از اینرو بهتر این است که حداقل 4 تا 5 سال کاهندهتر باشد.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به اینکه جهت اجرایی جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده نیاز به همکاری نیروی انتظامی داریم تصریح کرد: ابزارهای اجرایی در دست نیروی انتظامی است؛ در همین راستا سامانه رد و بدل اطلاعات باید تکمیل شود.
پورسیدآقایی با اشاره به مشکلات شهرداری عنوان کرد: شهرداری 120 هزار کارمند دارد، حجم بدهیها شهرداری زیاد است، وضعیت بودجه در شهرداری طوری نیست که دست ما باز باشد از این رو نیاز به تعامل دولت داریم.
وی بیان کرد:60 درصد جرائم راهنمایی و رانندگی باید به شهرداری داده شود، در صورتی که دولت آن را پرداخت نمیکند و تاکنون یک ریال از این سهم را دریافت نکردیم، ضمن اینکه یارانه مترو، اتوبوس را هم دریافت نکردیم، دولت باید نگاه بهتری به شهرداری داشته باشد.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه جایگزینی خودرو برقی سیکل طولانی دارد گفت: روند شمارهگذاری بعضاً تا 18 ماه طول میکشد که باید رویههای داخلی آن را اصلاح کنیم، با پیشنهاد شهرداری به کمیته تلفیق بنا شد با اجرای طرح «LEZ» و مراجعه به مراکز معاینه فنی، جرائم حاصل از آنها صرف رفع آلودگی هوا شود که از سال آینده این طرح در تهران اجرایی میشود.
پورسیدآقایی در پایان خاطرنشان کرد: برای تهیه 3 هزار فیلتر اتوبوس در تهران 120 میلیارد اعتبار نیاز است البته باید توجه داشت که در تهران وضعیت گازوئیل خوب است و گوگرد آن 50 است و میتوان فیلتر را در تهران نصب کنیم.
انتهای پیام/ح
∎
نظر شما