شناسهٔ خبر: 23675265 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

14 نفر در خراسان شمالی بر اثر گازگرفتگی جان باختند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: طی 9 ماه امسال، 14 نفر در این استان به علت استنشاق گاز منواکسید کربن جان باختند.

صاحب‌خبر -

بابک سلحشور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت 2 نفر زن و 12 نفر مرد به علت گازگرفتگی در این استان جان باخته اند.
وی افزود: این آمار در 9 ماهه پارسال 6 نفر بود که همگی آنان مرد بودند.
سلحشور تصریح کرد: در سال گذشته 13 نفر در استان شامل 11 مرد و 2 زن در اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند که بیش از نیمی از این حادثه ها در بهمن و اسفند ماه اتفاق افتاده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به افزایش مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی طی امسال افزود: برخی از مشترکان گاز از وسایل گرمایی غیر استاندارد استفاده می کنند که این امر سبب بروز حادثه می شود.
وی اظهار کرد: شهروندان باید نکات ایمنی را بیشتر مد نظر داشته باشند و نسبت سالم و استاندارد بودن به وسایل گاز سوز خود حساس باشند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه برخی از شهروندان که در واحد های تجاری و یا کارگاه های کوچک مشغول به کار هستند وسایل گرمایی آنان خروجی دودکش ندارد و لوله بخاری را داخل آب می گذارند که این امر بسیار اشتباه است زیرا سبب سوخت ناقص و مسومیت آنان خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرهای خراسان شمالی 100 درصد و در روستاها 81 درصد است.
خراسان شمالی 864 هزار نفر جمعیت دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما