شناسهٔ خبر: 23675167 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

افزایش دوبرابری کشفیات مواد مخدر

­رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از افزايش 2 برابري كشفيات هروئين و مورفين در سال جاري خبر داد و گفت: تمركز برباندها و اشراف اطلاعاتي در افزايش كشفيات پليس بسيار موثر بوده است به طوري كه در ده ماه امسال 612 تن مواد مخدر ( با 12 درصد رشد ) كشف شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار "محمد مسعود زاهديان" در همايش تخصصي روساي پليس مبارزه با مواد مخدر با گراميداشت ياد و خاطره شهدا و خيرمقدم به فرمانده نيروي انتظامي سردار "حسين اشتري" گزارشي از عملكرد 10 ماهه پليس مبارزه با مواد مخدر ارائه كرد.
 
وي با اشاره به برنامه ششم توسعه، افزود: اقدامات مقابله اي در ورود ، مقابله و  ترانزيت مواد مخدر و روانگردان ها با پيشرفت 10 درصدي يكي از اهداف تعريف شده براي اين پليس در برنامه ششم توسعه است.
 
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: از ديگر اقدامات در راستاي تحقق انتظارات برنامه ششم توسعه مي توان به رصد فعاليت قاچاقچيان در فضاي مجازي، ارتقاء ظرفيت ها و اقدامات مقابله اي، افزايش دانش و مهارت تخصصي كاركنان ، ارتقاء تجهيزات و بكارگيري فناوري هاي بروز ، شناسايي اموال و دارايي هاي اعضاي باندهاي قاچاق ، تشديد اقدامات پيشگيرانه با رويكرد آگاه سازي جامعه و... از اهداف مورد نظر پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا اشاره كرد.
 
وي در ادامه با تشريح عملكرد اين پليس در سال جاري، بيان كرد: در سال 1396 ، طرح هاي عملياتي و مقابله اي پليس مبارزه با مواد مخدر رشد 6 درصدي داشته است ، 180 هزار نفر دستگير شده اند و 260 تن كشفيات مواد مخدر داشته ايم.
 
اين مقام عالي انتظامي اشاره كرد: اجراي طرح عمليات پاكسازي پيرامون مراكز آموزشي به ويژه مدارس ، طرح راه اندازي يگان ضربتي شهر تهران، طرح مقابله با ورود مواد مخدر از گذرگاه ها ، طرح نظارت بر پايانه ها و ساير اماكن عمومي، برخورد با عناصر اصلي توزيع مواد مخدر ، خرده فروشان ، اجراي طرح دستگيري معتادان متجاهر و ... بخش ديگري از برنامه ها و طرح هاي اين پليس در سال جاري بوده است.
 
سردار زاهديان از افزايش 2 برابري كشفيات هروئين و مورفين در سال جاري خبر داد و گفت: افزايش اين كشفيات با تمركز و اشراف اطلاعاتي بوده است.
 
وي همچنين به مقايسه كشفيات اين پليس در حوزه مواد سنتي و پيش ساز پرداخت و افزود: در 10 ماه سال جاري ، كشفيات در حوزه قرص هاي روانگردان رشد 112 درصدي، در حوزه مواد شيميايي رشد 98 درصدي و در حوزه مواد پيش ساز ( توليد شيشه و مواد صنعتي) رشد 69 درصدي داشته است.
 
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به تمركز اين پليس در دستگيري قاچاقچيان، بيان كرد:  در اين مدت 204 هزار توزيع كننده مواد مخدر اعم از خرده و عمده فروش دستگير شده اند.
 
وي از شناسايي و انهدام 1604 باند مواد مخدر خبر داد و بيان كرد: طي شناسايي و انهدام اين ميزان باند مواد مخدر ، بيش از 4 هزار نفر ( از عناصر اصلي باندها) دستگير شده اند.
سردار زاهديان همچنين به تمركز پليس مبارزه با مواد مخدر بر شناسايي لابراتوار توليد شيشه اشاره و بيان كرد: 73 لابراتوار توليد شيشه شناسايي شد و مورد ضربه قرار گرفت كه استان هاي تهران بزرگ و شرق تهران در صدر شناسايي و انهدام اين لابراتوارها هستند.
 
سردار زاهديان تمركز بر شناسايي سرشبكه هاي توليد و توزيع مواد مخدر را از ديگر اولويت هاي اين پليس برشمرد و گفت: پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در راستاي اقدامات مقابله اي ، تعاملات منطقه اي و فرامنطقه اي بسياري دارد به طوري كه با بسياري از كشورها در راستاي شناسايي و دستگيري قاچاقچيان همكاري مستمري را دنبال مي كند.
 
وي ادامه داد: اين پليس در حوزه پيشگيري از اعتياد نيز برنامه هاي جدي دنبال مي كند به طوري كه پيشگيري تخصصي از اعتياد در مدارس با تعامل وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست، بنا بر توافق با وزارت آموزش و پرورش موضوع پيشگيري تخصصي از اعتياد در 500 مدرسه در دستور كار است كه اين برنامه در 3 مدرسه تاكنون به صورت پايلوت اجرا شده است.
 
وي در ادامه به راه اندازي و فعال سازي مراكز مشاوره پيشگيري از اعتياد اشاره و مطرح كرد: مأموريت آگاه سازي، ارائه مشاوره ، اجراي اقدامات پيشگيرانه ، عمليات رواني و ... بخشي از مأموريت اين مراكز است.
سردار زاهديان اضافه كرد: با راه اندازي مراكز مشاوره پيشگيري از اعتياد ؛ بيش از 8 هزار نفر مورد مشاوره قرار گرفته اند.
 
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: اصلاح ساختار پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تدابير فرمانده نيروي انتظامي، تجهيز آزمايشگاه هاي استان ها ، ايجاد ساختار براي اشراف اطلاعاتي در فضاي مجازي ، ايجاد رده مبارزه با پولشويي و ... از اهداف پيش روي اين پليس است.
 
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا خاطرنشان كرد: آموزش تخصصي كاركنان در راستاي مهارت و دانش افزايي از ديگر برنامه هاي اين پليس است، در كنار اجراي برنامه هاي متداول ، دوره هاي استانداردسازي و تعالي رفتار براي كاركنان برگزار مي شود كه سال جاري در 3 مرحله، 450 نفر از كاركنان در دوره هاي تعالي رفتاري شركت كرده اند.  
 
سردار زاهديان، مستندسازي تجارب كاركنان در حوزه مبارزه با مواد مخدر را از ديگر اقدامات اين پليس برشمرد و گفت: ارتقاء كيفي مأموريت ها از اولويت هاي اصلي اين پليس است.

نظر شما