شناسهٔ خبر: 23667127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله مصباح یزدی:

ولی فقیه با دلسوزی جامعه را هدایت می کنند/آمریکا در ابعاد اخلاقی و معنوی عقب مانده است

خبرگزاری شبستان: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به وضعیت ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: در پیشرفته ترین کشور جهان، شاهد هستیم که فردی دیوانه حاکم شده و این کشور در ابعاد اخلاقی و معنوی عقب مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شنبه شب در دیدار با جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه علوم انتظامی امین با اشاره به خلقت خداوند گفت: خداوند همه خلقت را بر اساس تدبیر و حکمت انجام داده و با قرار دادن غرایض، آنها را هدایت تکوینی کرده است.

 

وی عنوان داشت: انسان اشرف مخلوقات است و دارای ظرفیت های بسیاری است که توسط انبیای الهی هدایت و در راستای بهتر زیستن هداشت می شود.

 

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: انسان ها در کنار یکدیگر به منظور برقراری ارتباط و تعامل خلق شده اند که اجزای جدید واحدهای اجتماعی را ایجاد می کنند.

 

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به نقش بارز این واحد اجتماعی گفت: واحد اجتماعی زمانی می تواند مفید و موثر باشد که تحت مدیریت صحیح و بر اساس طرح و نقشه مناسب ایجاد شود.

 

وی با اشاره به موضوع هدایت انسان ها گفت: هدایت تشریعی انسان توسط انبیای الهی ابلاغ می شود و مدیریت جامعه نیز توسط خداوند به پیامبران و ائمه اطهار(ع) واگذار شده است.

 

وی با اشاره به دوران غیبت گفت: در این دوران ولی فقیه جامع الشرایط وظیفه هدایت جامعه را بر اساس نقشه الهی بر عهده دارد و بر این اساس برنامه ریزی و اقدام می کند.

 

آیت الله مصباح یزدی به موضوع ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: انسان ها برای رسیدن به سعادت و کمال حقیقی نیازمند حضور یک مدیریت فردی الهی هستند تا بر اساس آموزه های دینی جامعه را هدایت و به پیش ببرد.

 

وی تاکید کرد: ولی فقیه جامع الشرایط بر اساس آموزه های دینی و نقشه الهی و با دلسوزی و گذر از منافع شخصی جامعه را هدایت می کند و به پیش می برد که یک نعمت الهی است.

 

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به وضعیت ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: در پیشرفته ترین کشور جهان، شاهد هستیم که فردی دیوانه حاکم شده و این کشور در ابعاد اخلاقی و معنوی عقب مانده است.

 

وی گفت: آمریکا حتی در موضوع اقتصاد هم که مدعی هستند ورشکست شده که اینها نتیجه دوری از مدیریت و نقشه راه الهی است.

نظر شما