شناسهٔ خبر: 23664406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله مصباح یزدی:

ولی فقیه با دلسوزی و گذر از منافع شخصی جامعه را هدایت می کند

قم ـ ایرنا ـ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: ولی فقیه جامع الشرایط بر اساس آموزه های دینی و نقشه الهی و با دلسوزی و گذر از منافع شخصی جامعه را هدایت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شنبه شب در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه نیروی انتظامی با بیان این که خداوند متعال همه خلقت را بر اساس تدبیر و حکمت آفریده و با قرار دادن غرایض، آنها را هدایت تکوینی کرده است، اظهار داشت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات دارای ظرفیت های عظیمی است و توسط انبیای الهی هدایت تشریعی شده است.
وی با بیان این که انسان ها هرکدام حکم یک اتم را دارند که در کنار یکدیگر و برقراری ارتباط و تعامل، اجزای جدید یعنی واحدهای اجتماعی را بوجود می آورند، گفت: یک واحد اجتماعی هنگامی می تواند مفید و موثر باشد که تحت مدیریت صحیح بر اساس طرح و نقشه مناسب باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: همان گونه که هدایت تشریعی انسان ها توسط انبیای الهی ابلاغ شده، به همان ترتیب مدیریت جامعه نیز توسط خداوند متعال به رسولان و ائمه اطهار(ع) واگذار شده است که در زمان غیبت امام معصوم(ع) ولی فقیه جامع الشرایط وظیفه هدایت جامعه را بر اساس نقشه الهی برعهده دارد.
وی تصریح کرد: مساله ولایت فقیه چیزی جز این واقعیت نیست و انسان ها برای رسیدن به سعادت و کمال حقیقی، نیازمند حضور در یک جامعه تحت مدیریت فردی الهی هستند که بر اساس آموزه های دینی جامعه را هدایت کند.
مصباح یزدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در پیشرفته ترین کشور جهان، فردی دیوانه حاکم شده است و این جامعه در تمامی ابعاد اخلاقی و معنوی عقب مانده است و حتی در اقتصاد که بسیار مدعی آن هستند نیز امروز ورشکست شده اند و اینها نتیجه دوری از مدیریت و نقشه راه الهی است.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*

نظر شما