شناسهٔ خبر: 23660483 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انجام توافق هاي اوليه براي ساخت پلاسکو انجام شده است

رئيس بنياد مستضعفان از انجام توافق هاي اوليه براي ساخت پلاسکو و تعيين وضعيت جديد اين ساختمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد سعيدي کيا در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صداوسيما با اشاره به اينکه توافق هاي انجام شده بين شهرداري، قوه قضائيه و بنياد مستضعفان است افزود: کارهاي مقدماتي ساخت پلاسکو انجام شده که با تاييد تصميم نهايي، ساخت پلاسکو در بهمن ماه شروع خواهد شد.

وي توقع صاحبان سرقفلي ها را قابل قبول و پيگيري دانست و گفت: اين در حالي است که صدور همه مجوزها فقط در اختيار بنياد مستضعفان نيست و براي عملياتي شدن ساخت پلاسکو بايد شهرداري و قوه قضائيه اجازه فعاليت را صادر کنند.

رئيس بنياد مستضعفان با اشاره به اينکه بلافاصله پس از ابلاغ مجوزها فعاليت ساخت پلاسکو شروع مي شود ادامه داد: با صدور پيش پروانه طبق قوانين شوراي عالي معماري و شهرسازي، طرح ساختمان جديد پلاسکو به مسابقه گذاشته مي شود.

سعيدي کيا با اشاره به اينکه زمين ساختمان قديم پلاسکو 4500 متر مربع بوده براي پاسخگويي بر نياز 600 کسبه ذينفع پلاسکو اين فضا به 9500 مربع افزايش يافته است.

وي با بيان اينکه با توجه به منطبق نبودن ساختمان 5 طبقه باقي مانده از پلاسکو با استاندارهاي جديد بايد تخريب شود افزود: اين ساختمان از لحاظ فني، اصول مورد نظر شهرداري از جمله مسائل آتش نشاني، عرض راه روها و پله هاي مورد نياز بايد تخريب در قالب ساختمان پلاسکو جديد قرار بگيرد.

رئيس بنياد مستضعفان با اشاره به اينکه ساختمان قديم پلاسکو فاقد پارکينگ بوده است گفت: براي ساختمان جديد 5 طبقه گود برداري و بيش از هزار پارکينگ در آن تعيين شده است که علاوه بر آن پارکينگ پروانه که در مقابل آن قرار داد نيز براي تامين نياز پلاسکو ساماندهي مي شود.

سعيدي کيا با اشاره به تشکيل کميسيون ويژه رسيدگي به وضعيت پلاسکو پس از تخريب آن ادامه داد: اين کميسيون جلسات متعددي با شهرداري ، ميراث فرهنگي و دادستان قوه قضائيه نيز برگزار کرده است.

وي گفت: در اين جلسات حقوق بنياد مستضعفان وصاحبان سرقفلي مورد بررسي قرار گرفته که جمع بندي اين عوامل سبب طولاني شدن مذاکرات شده است.

وي با اشاره به تشکيل اتاق فکر براي طرح جديد ساختمان پلاسکو و برگزاري مسابقه ايده در اين زمينه افزود: تاکنون 360 ايده مطرح و از بين آنها 10 ايده برتر انتخاب شده است که پس از تصميم نهايي، طرح ساختمان نيز به مسابقه گذاشته مي شود.

رئيس بنياد مستضعفان بهمن ماه را زمان شروع گود برداري ساختمان پلاسکو درصورت صدور مجوز از سوي شهرداري دانست و افزود: از زمان شروع ساخت پلاسکو اين مجتمع در مدت 2 سال ساخته خواهد شد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1809185" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2000804/1809185?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما