شناسهٔ خبر: 23657544 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یادداشت/ عزت الله سپه‌وند

دردها و مردهای سرزمین ما

استادیار دانشگاه پیام نور طی یادداشتی نوشت: «پرچم» از همین "سه رنگ قدسی الله نشان" گرفته تا همان "شیر و خورشید" و "درفش کاویانی"، همیشه نماد همگرایی فرزندان حقیقی ایران زمین بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، چندی قبل تصویری از آتش زدن پرچم کشورمان منتشر شد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در واکنش به این اقدام گفت: «کاش آن نادان به جای پرچم ایران من را 10 بار آتش می‌زد.»

عزت الله سپه‌وند استادیار دانشگاه پیام نور در واکنش به این اقدام طی یادداشتی با عنوان « دردها و مردهای سرزمین ما» نوشت.

متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:


« "پرچم" از همین "سه رنگ قدسی الله نشان" گرفته تا همان "شیر و خورشید" و "درفش کاویانی"، همیشه نماد همگرایی فرزندان حقیقی ایران زمین بوده است.

گذشته از این بار کهن سمبولیک، آنچه امروز سکوت هر قلمی را می شکند؛ "دردِ" پرچم سوزی یک "نادان" در جریان وقایع اخیر است از سویی و سخنان "تلخ" اما "غیرت آموزِ" سردار ایرانی سپاه قدس، از سوی دیگر - که نشانگر وقت شناسی دقیق این "مرد"، در فضا و موقعیتی است که همه دل سپردگان به مام و نام میهن، نیازمند همدلی، همگرایی و هم افزایی بیشترند.

در چنین شرایطی اگر ما، حافظان حریم فرهنگی این سرزمین، از قافله این عشق عقب بمانیم مصداق این سخن حافظ خواهیم شد که؛
قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند
بس خجالت که از این حاصل اوقات بریم!

به ویژه که در این روزگار فتنه خیز، رسالت همه انسان‌های وارسته روشنگری است و بی تردید نقد جهادی یا جهاد انتقادی و سیر نقد از کنایه به صراحت - آن هم در این زمانه سکوت و عسرت- اتفاق فرخنده ای است که می‌تواند، جامعه دانشگاهی کشور را به عنوان زبان گویای مردم برای مطالبه گری معرفی کند.

برای رصد دقیق مشکلات جامعه و نقد مصداقی اشکالات برخی مسوولین، بایسته است که پیش و بیش از هر چیز و هر کس دیگر، نقد علمی و منتقدان دانشگاهی - که بی غرض و مرض ترین نقد و منتقدین ممکن می توانند باشد - پژواک صدای مردم باشند و البته بازتاب سیمای مردم!

چرا که هنوز هم، مهم‌ترین رسالت انسان‌های وارسته، روشنگری است.»

انتهای پیام/
 

نظر شما